marți, 13 noiembrie 2012

No more "painea de la Vatican"!

Ok, am priceput ca este un subiect fierbinte (e varf de top la "postari populare", de multe luni), dar din pacate trebuie sa va anunt ca am kill-arit-o! :D
Deci ... puteti sa cautati si alte lucruri, mai interesante, pe blogul meu, eu coinsider ca am! :)

Poate va intrebati cand, cum si ce m-a determinat la un asemenea act de cruzime! :)


Cand-ul a fost acum mai bine de doua luni. Tot ii pusesem gand rau dar nu ma hotaram.
Ce-ul a fost pentru ca, desi am pledat in favoarea ei, si in continuare sustin ca, daca e sa consumati constant aluaturi dulci, este o varianta f buna, pe mine tocmai "obligativitatea" de a o procesa, si consuma, saptamanal, m-a facut sa renunt la ea.

Pana sa o am, aluaturile dulci erau poate ... o data la doua-trei sapt, iar dupa ce mi-a trecut euforia, am constat ca frecventa cu care le consumam a crescut prea mult (logic!), si nu mi s-a parut un lucru de dorit. Asa ca, pe langa jumatatile de L/kg de lapte, zahar si faina, pe care mi le consuma saptamanal, m-am vazut pusa in fata conceptului "daca tot ..." (o intretin, trebuie sa o si mananc).
Deci nu! prefer sa tai raul de la radacina, si sa revin la un consum mai redus de componente, din cele continute de "minune".

Cum? ... asta a fost mai dubios, pt ca s-a lasat greu omorata, defapt nici nu sunt sigura ca e ... moarta, posibil sa ... pluteasca pe undeva.
OMG ... sper ca nu am facut vre-un rau iremediabil Planetei (si gandul meu e la Capitain Planet :D si la diversele chestii daunatoare, ce luau o amploare deosebit de mare, si daunau planetei, in episoadele sale)!
Ma gandesc la plutit pt ca, in inocenta mea, am ... aruncat-o in WC :) Asta dupa ce statuse in bucatarie, mai bine de o luna, fara ca eu sa-i mai adaug cele necesare.
Chestia ciudata a fost ca arata neschimbata, ca si cum, daca in ziua urmatoare i-as fi pus din nou, pe rand, ce-i trebuia, ar fi crescut frumos si ar fi fost la fel de procesabila si comestibila, ca pe vremea cand o ingrijeam constant.
Cand am hotarat ca nu o mai vreau, am tinut-o intentionat "nemancata", sa vad cum se comporta, daca apare mucegai, daca se schimba ceva.
Ei bine nu, nimic nu s-a schimbat! Arata ca si cum ieri i-am pus lapte/zahar/faina si astepta ca si astazi si-i mai pun ceva. Asta o sapt, doua, trei ... pana la vreo 6. Eu ma ingrozeam pe zi ce trece, pana am hotarat ca o arunc, ca sigur nu aveam de gand sa o resuscitez.
Prostia mea a facut ca sa o arunc in WC, de unde m-a privit, o saptamana intreaga, cu spranceana ridicata. Nu se ... ducea! De cate ori trageam apa, ramanea tulbure. Era pe fundul vasului, foarte vascoasa. Dupa mai multe zile s-a hotarat sa ma ierte (sper) si sa ma elibereze(aleluia!), s-a dus! :)

Deci gata, c'est fini, mai cititi si altceva!
Sau macar comentati ceva, sa stiu si eu cum vi se pare ce am scris despre dansa! :)

11 comentarii:

  1. Ceva e dubios. Adica ce, e moastele sfinte? Nu moare? :)))) Nu pot sa pricep ce e cu treaba asta insa ceva care nu se "strica" nu imi suna bine deloc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am zis la fel! La inceput a fost neglijenta, de nu am mai "hranit-o", apoi a devenit curiozitate, sa vad cat rezista, apoi a fost teama :)

      Ștergere
  2. Tocmai din cauza asta nu m-a batut pe mine de la inceput ideea sa ma apuc de asa ceva. Ca sa nu trebuiasca sa muncesc la acel ceva in mod constant, si sa mai trebuiasca si sa-l mananc... Probabil ca in alte vremuri sau conditii, asa ceva ar fi fost ideal. Pentru mine nu. Sincera sa fiu, eu cred ca as fi facut un ultim experiment, pentru ca mi-ai starnit curiozitatea: daca dupa 6 saptamani continuai fluierand ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat? Oare era fata faina si colabora cu tine? Moment in care puteai sa-i spui "eh, surprise!" si sa-i dai adio la toaleta :-)))
    Si da, pe langa asta ai multe alte subiecte super interesante pe aici, asa ca nu ne plictisim :-)))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, eu am kefirul si kombucha pe care le tot ingrijesc si consum constant, dar nu sunt atat de pretentioase, nici consumul nu este extrem de regulat. Inca una in plus ma cam depasea, plus ca devenea destul de mare si cant de zahar ingurgitata constant.

      M-am gandit si eu sa-i mai pun cele necesare si sa o coc, sau macar sa vad daca mai creste, dar nu as fi avut curaj sa o si gust, deci nu ar fi avut prea mare relevanta experimentul, mai ales ca nu stiu pe cine ar fi interesat. Am peste 1000(!!!) de citeli la cele doua posturi, dar nici un comentariu, deci nu stiu exact ce gandeste lumea despre dansa?! :)

      Poate daca s-ar fi oferit vre-un laborator sa o testeze sau sa faca experimente pe ea ... :)

      Ma bucur mult ca nu va plictisiti pe aici! :)

      Ștergere
  3. Deci nu doar ai omrat-o, dar ai facut-o in chinuri groazanice??? =)))
    Din varianta laica a painii de Vatican, am facut rost de maia pt paine! La asta trebuie doar sa ii pui din cand in cand faina si se foloseste ca o drojdie.
    PS: Daca vine in decembrie sfarsitul lumii o sa stie toti ca e din cauza ta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yap! am recunoscut, sunt un monstru, am infometat-o si apoi am inecat-o :( Mai am 37 de zile sa-mi ispasesc pacatele! :)

      Daca ii dai tu ok-ul, sigur o sa vreau si eu maia, din aceea, pt paine!

      Ștergere
    2. Stai fara nici o grija, ca ti-ai spalat toate pacatele facute in ultimii ani cand te-ai hotarat sa imi faci surpriza.

      Ștergere
  4. :) ce zuza esti! :) Eu te felicit ca ai rezistat atat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt?! :) Multumesc! Nu stiu daca o folosi la ceva/cuiva experienta asta!

      Ștergere
  5. Offf, gata ai terminat! :)))
    Cand ai timp fugi la mine pe blog! SURPRIZA!!!
    http://minnieme22.blogspot.nl/2012/11/welkom-sinterklaas.htm

    RăspundețiȘtergere