sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Ne-am luat bicicleta fara pedale!

Nu, nu a fost asa pentru ca nu am fi avut bani sa ne luam una cu pedale (desi este remarcabil mai ieftina, trebuie sa recunosc), si nici nu am luat-o ca sa fim mai jmecheri, mai fitzosi, sau … ba da, dar nu in felul in care va ganditi voi :) ci doar pt ca e o smecherie practica.
Ne-am cam invatat sa se uite lumea ca la urs la noi, in mica noastra urbe, ca doar scaun de copil pe bicicleta s-a mai vazut, dar o bicicleta cu doua scaune … cred ca suntem unici :)
Iar momentul in care am fost in excurie la Iezer (si aveam, pe biciclete, si echipament complet pt cort, pe langa “incarcaturile” umane) a fost chiar de pomina, din fericire nu era prea multa lume pe strazi la orele la care am trecut noi prin oras, ca nu se stie ce ne-am fi auzit :)

Revenim la “bicicleta fara pedale” (nu am reusit sa-i gasesc numele desi ma stresez de vreo 3 zile, am hotarat sa trimit post-ul in lume chiar si asa, ca tare vroiam sa ma laud :) ).
Ta-naaaaa
Bicicleta fara pedale

Acum cateva zile, mergand la second-ul nemtesc de "peste drum", am dat de dansa … pe mine nu m-a infierbantat deloc, dar sa-l fi vazut pe domnul sot … si pe domnisorul mic-inginer-in-devenire … 
Nu s-a mai putut fara dansa, deci am facut-o pachet si al luat-o la noi acasa. 

Ne-am oprit la locul de joaca de langa


Au incalecat in graba, care pe ce-a prins


Domnisoara luase avans si avea chef de teatru


Poza cu mami si poza cu tati


Si Matei acasa, obosit, dar tot nu s-ar fi dat jos. 
Asta e pentru scara, sa vedeti cum arata pe dansa un copil de doi ani, cu saua si ghidonul coborate la maxim, are 85 cm (Matei).


Mi-am amintit ca vara trecuta, am vazut si eu in parc, un copilas dandu-se pe asa ceva, printre altii mai marisori, dar nu avea nici o jena, se purta de parca s-ar fi nascut pe dansa, avea o tehnica si o viteza de ramaneai socat, si avea pana in 3 ani. 

Copiii au calarit-o pe drumul spre casa, cu mare cearta cand “e laaaandu' meeeeeu”, si inca vreo patru zile dupa, adica pana azi. 

Ieri dimineata, domnisoara a plecat la gradinita cu dansa, am sperat sa o mai gaseasca acolo sotul, cand a mers sa o recupereze (adica sa mai gaseasca si bicicleta cand a mers dupa fata). 
Nu au fost probleme, nimeni nu s-a sesizat, au ajuns acasa in ... doua ore, desi drumul dureaza putin peste jumatate de ora, chiar si in pasi micuti de domnisoara cu mintea aiurea. 
S-au plimbat pe unde a vrut pipota ei, calare pe bicicleta fara pedale. Distractia a fost maxima. 

Primul mesaj, de la sot, suna ceva de genul “inca nu vrea sa plece de la gradinita, mai stam o vreme pe aici”, al doilea, aproape o ora mai tarziu “ne-am oprit la un loc de joaca, venim incetisor, sort of … ” :) 
Si nu era din vina bicicletei, sau ba da, ca o purta pe carari nebanuite, cu o viteza care o incanta peste masura, a avansat incredibil de repede in tehnica.

Domnisorul … nu se lasa mai prejos nici el, ii place foarte tare, prinde mai rar ocazia sa exerseze si oricum, hainele groase de iarna il cam incurca, dar insista, mult, spre disperarea domnisoarei.

Initial sotul i-a spus “velociped” dar nu e chiar asa, am stat si am cercetat, seamana dar nu rasare 

De la domnul Licurici, va recomand sa-l vizitati
un artist de mare talent

Apoi am gasit o imagine cu "ladies accelerator", dar nici cu asta nu semana intocmai

De la Portocala Mecanica
extrem de simpatici si ei

In multe locuri li se spune "strider" dar asta e la fel de corect cum le-ai spune toturor copiatoarelor ca sunt xerox-uri sau toturor scutecelor de unica folosinta, ca sunt pampersi. Este o firma producatoare, din State, care are reprezentant si in Ro.

Am mai gasit denumiri ca "ballance bike" sau "running bike" sau "prebike", suna bine oricare, in romana nu stiu cum i se poate spune :) 

Ideea e ca: este un dispozitiv ce se preteaza la copii intre 1 si 5-6 ani, pentru a invata sa mearga pe bicicleta. 
Miscarea de cocotat-pe-sa-si-pendulat-din picioare (ca la trotineta adica) este mult mai naturala corpului, decat majoritatea prostiilor de triciclete, stupid construite, care numai scopului de a invata copilul sa le foloseasca prin fortele proprii nu servesc. 

Ca sprijin in aceasta idee va ofer filmuletul urmator, mi se pare foarte bine facut 


Ca sa vedeti la ce nivel de performante pot ajunge niste copilasi, chiar micuti (asiatici e drept, ei sunt putin crescuti pe alta planeta :) ) vizionati aici 


Filmuletele sunt nenumarate, recunosc ca o singura data mai vazusem si eu, pe viu, si asta pt ca ma uitasem cu atentie :)

Am ramas socata de cat de raspandit este obiectul, si ar fi pacat sa nu fie, pentru ca mi se pare cu adevarat folositor, le-am vizualizat abia dupa ce cumparasem obiectul, in faza de cercetare a unei utilizari cat mai corecte.

Se gasesc si la noi, in destule locatii, virtuale cel putin. 
Preturile variaza de la 100-120 de lei (pe okazii.ro sau in magazine in cadrul "reducerilor de iarna") si 300-400 de lei in alte locatii, exact aceeasi marfa, parerea mea. 
Noi am luat-o cu 60 de lei :) 

Este atat de eleganta plin simplitatea ei (si estetic si functional), iar copiii sunt atat de indragostiti de ea incat ... drumul spre o bicicleta CU pedale (pt domnisoara), cred ca se va finaliza abia atunci cand certurile dintre ei (legat de cine o calareste mai mult) vor ajunge la cote alarmante :)

Deci recomand!

S-am incalecat pe'o sa ...
despre cate pedale avea sau daca era de cal sau de bicicleta, nu spune nimeni nimic :)))

Acus la nani ca deja e maine si n-am impachetat mare lucru pt derdelusul de maine :)

P.S. 1: Dedicatie pt domnul sot (stie el de ce)

George Licurici - Boligan Water
Contest Iran2010

P.S. 2: Fie ca "Doamna" sa-l surprinda asa 

George Licurici - Deaih (3)

iar pana atunci, sa ne mai faca bucurii dinastea "destupatoare la minte", chiar daca pe la noi cam esti de rasul curcilor. Ne tinem tari. 
Traiasca second-urile care vin cu lucruri de pe la oamenii mai destepti!

LE: o saptamana sau doua mai tarziu, a trebuit sa mai achizitionam inca o bicicleta fara pedale, caci nu era cinstit ce le faceam copiiilor, se certau ca chiorii pe micuta argintie :) Dragoste maxima!
Si cateva luni mai tarziu, dra s-a cerut avansata la roti cu pedale, ca ... ea s-a antrenat destul, si acum poate. Da, exact astea au fost vorbele ei, si asa a si fost. Totul povestit dintr-o rasuflare :) Acum alerg dupa ei, la propriu, in fecare zi, spre si dinspre gradinita, ei n-au nici o jena, pedaleaza (sau balanseaza) ca vantul si ca gandul.
A! si apoi am mai luat o mantzocarie, tot second, de la oameni mai destepti, si tot impecabila :)

15 comentarii:

  1. he he...nu stiam de asa ceva...interesant !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i asa ca te-au dat pe spate filmuletele cu piticii asiatici? :)

      Ștergere
  2. Pici a vizionat filmele si s-a indragostit :). Cred ca vom face si noi o achizitie..mai ales daca o gasim la reduceri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Piciul vostru mi se pare cam mic, lasa-l sa stapaneasca bine mersul in picioare, eu as mai astepta macar sa treaca zapada, ca nu-i amuzant pe flescaraie. Va tinem la curent cu evolutiile.

      Ștergere
  3. Nu pot decat sa confirm povestile ... si ce daca beau multa apa? :-)
    Probabil ca asa o sa ma gaseasca "Doamna"... dupa ce ma da jos de pe role!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De pe role si de pe ce chestii cu roti s-or mai inventa in urmatoarea suta de ani, cat intentionez eu sa te mai tin langa mine :D

      Ștergere
  4. hai si ceva pentru oameni mari :)) http://www.youtube.com/watch?v=lQzsUcRBEKI&feature=BFa&list=PL40EC10E4BC8FD7D9&lf=plpp_play_all

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci pt song!
      Super inventii, pe unde le-or fi gasit ca sa filmeze video !!!

      Ștergere
  5. Eu mă rog de-al meu (copil) să îi iau bicicletă dar el pur și simplu nu vrea. L-am tot ademenit cu biciclete și cu și fără pedale dar nu le vrea. Lui îi plac skateboard-urile. La nici un an s-a urcat cu zâmbetul larg pe primul. De atunci a primit vreo 3 pe care mai mult se târâie, dar nu renunță. Oricum, foarte utilă și maxim de adorabilă postarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce-ai cu copilul?! nu sti ce viitor sportiv zace in el, rotile sunt bune indiferent de combinatie, si mai ales faptul ca le "calareste" stand afara. Mie asta mi se pare important, sa stea afara, indiferent ce activitati desfasoara (benefice pt organism).
      Mi se pare ca petrec mult prea mult timp in interior, copiii din ziua de azi, si noi la fel :)

      Ștergere
  6. Aici unde locuim e la moda bicicleta fara pedale si noi am luat una pt fetita noastra de 2 ani ink nu ajunge dar are timp sa o foloseasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Matei avea putin peste doi ani cand am luat-o, avansul a fost incredibil, chiar daca la inceput nu parea! Dar depinde si de dezvoltarea si aptitudinile copilului, si cat de des se "antreneaza" si daca vede in familie predispozitie pt treaba asta. Am povestit constant despre rotile noastre, sunt o multime de posturi :)
      Clar e folositoare, sa o plimbe sanatoasa!

      Ștergere
  7. Am vazut asa ceva prin parcuri! Inca din lemn realizata/mai putin cauciucurile de pe roti! Mi se par extrem de interesante si utile! Sa le stapaneasca sanatosi ambii prichindei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe, bine te-am regasit, another mama de Luana, ca sa zic asa! :D
      Sunt peste tot biciletutele astea si sunt asa de faine ... mai ales daca sunt calarite de pitici care ar fi prea mici ca sa mearga pe cele cu pedale. Daca au dupa ei tot harnasamentul cu roti ajutatoare si alte aberatii deja sunt prea blindati, nu mi se mai par asa simpatici :)
      Utile sunt foarte, deja au trecut amandoi la etapele urmatoare :)

      Ștergere
  8. Bicicleta fara pedale se mai numeste pre-bicicleta, bicicleta pentru copii, bicicleta pentru anteprescolari, bicicleta de antrenament sau bicicleta de alergat. Ceea ce face bicicleta fara pedale într-adevăr unica și foarte căutata sunt beneficiile pentru dezvoltarea copiilor. Cea mai importantă abilitate necesară pentru a învăța să folosești o bicicletă cu pedale este echilibrul. Copiii care au folosit biciclete fara pedale pentru 20-30 de minute de două ori pe săptămână au arătat următoarele îmbunătățiri:
    - Îmbunătățiri substanțiale atât în echilibrul static cât și cel dinamic
    - Îmbunătățiri substanțiale în coordonarea bilaterală
    - Îmbunătățiri considerabile în încrederea în sine la nivel fizic.

    RăspundețiȘtergere