luni, 5 noiembrie 2012

Mini-gogonele

Care au devenit, sau vor deveni, speram, mini-muraturi :)
Se prezinta diverse nuante si marimi, de diverse gogonele, majoritatea cherry:
Va atrag atentia asupra "gogonelei-tartacutza"! :)


Majoritatea au fost cherry ... nu pt ca as fi mai smechera, ci doar pt ca acestea mai erau ramase prin gradina. Si ele, jumulite, de curand, de Bunu, pt a pregati curtea de iarna.
Am facut lobby, pt a nu fi aruncata jumatatea de galeata de "ciresele", drept pt care mi s-au oferit, pt a face orice-mi trece prin cap cu ele.

Dupa ce am facut, de curiozitate, ceva dulceata de gogonele, am considerat ca nu am destui clienti, cat sa fac inca 5-6 borcane, deci m-am reorganizat. Si-am zis "Mmmmmmuraturi!" Ca de, toate trebuie sa aiba si un inceput ...
Sotul a ras de mine, cand oftam, pe la jumatate procedurii de imborcanare, si intrebam cine m-o fi pus ... A spus ca asa ii apuca pe cate unii, cand se apropie de 30 :))) Incepe sa ma tachineze cu asta :D Eu mai huzuresc cateva saptamani, dupa ... vedem ce-o fi :)

Deci s-a luat o reteta, despre care nu am voie ca sa spui, dar e foaaaarte buna (uite ca am spus, pana la urma) :D
Ca pt tolomaci asa :) evident ca tot am mai avut intrebari :)
Si s-a purces la treaba.

A ... nu v-am aratat totusi cat de mici sunt tomatele astea, sunt foarte mici:
Prezentam marimea mare si marimea mica

Eu am maini mici, ca sunt mica. De unde, rosiile mari, rezulta ca erau ... cam cat o nuca, mica :)

Dupa ce am spalat bine milionul de rosii, mici, m-am speriat de cate sunt!
Aici eram doar pe la jumatate
V-am spus ca-s mici?

Eu estimasem ca la 3-4 kile, cu totul. Defapt erau vreo 5, doar de gogonele :)
Am zis sa nu ma panichez dintr-atata. Am continuat cu restul de ingredinete, am pus saramura la foc, am aliniat totul frumos, pe caprarii



Si, cand permutam eu in creier, tot felul de combinatii estetice, cu legumele din fata ochilor, s-a dezlantuit haosul ... au venit piticii peste mine, sa ma "ajute"!

Respir adanc, multumesc de intentie, si le inmanez cate un borcan, de 800, cu care sa-si faca de lucru.
Inrebari, raspunsuri, chitaieli ... problema a fost ca desi gogonelele erau mici, si borcanele tot mici, se umpleau foarte repede, ale lor. Nu neaparat estetic sau cu ce trebuia, sau in ordinea in care trebuia.

Tot sistemul meu cu trei rondele de hrean, cinci de morcov, doua conopide si ce mai calculasem eu, a fost dat complet peste cap. Nu mai stiam ce si pe unde am pus, sau n-am pus.
Hreanul mi s-a parut cel mai de baza, si am incercat sa-i tin socoteala, restul ... n-avea nici o legatura cu ce estimasem eu ca va iesi :)

Partea buna a fost ca s-au rontait diverse legume, in cadru vesel.
Si a doua parte buna a fost ca m-am miscat extrem de repede, incercand sa fac eu cat mai multe, ca sa stiu ca e ok, si cu un cate un ochi pe ei, evident.
Va intrebati ce ochi aveam pe borcanele mele, daca doi erau pe copii!? Pai ce-l de-al treilea, de soacra :D Am inceput sa-l exersez de pe acum :)

Din fericire i-a parasit entuziasmul dupa vre-un sfert de ora. Numai bine, ca nu vroiam sa torn saramura fierbinte, cu ei prin preajma.
Borcanele s-au oranduit foarte frumos
Pe langa cele pregatite initial, au mai fost inca vreo cateva. 10 in total.

Hm ... eram sigura ca-s 10 de toate! Acum, uitandu-ma la foto, realizez ca sunt 10 de mici si doua mari! Mda, clar ca am fost foarte "prezenta" in momentul facerii ...
Ideea e ca am facut 7L de saramura ... n-as fi crezut ca voi face asa ceva vre-odata!

Maine refierb zeama, si le capacesc.

Sper sa scap ne-oparita, daca tot am scapat azi ne-taiata! :)
Si-o sa le mananc pe toate. De nervi! :)

Pana la anul e posibil sa-mi treaca, si sa mai pun. Deocamdata avem multe gogonele de dovedit, ca si bunica a pus vreo 5 borcane, de 5L. Pe langa gogosari, castraveti, si cate mai sunt prin camara.

Astea ale mele au fost asa ... de pamplezir :) Dar or sa iasa mai estetice ca ale ei :D Sper sa fie si comestibile :D
Vrea cineva? :)

2 comentarii:

  1. Trebuie sa fie delicioase! La iarna numai cand te vei uita la culorea aceea lasata de morcov te vei gandii la vara si caldura si......uffff, vine iarna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E ... desi nu-mi place frigul f tare, eu sunt cu "vine iarna, bine-mi pare!" :D
      Vedem cat de delicioase vor fi! Inca astept o curba logaritmica, sa stiu in cat timp le pot degusta :D Dar mai intai trebuie sa le si capacesc, sau mai corect spus, sa ma opresc din pus diverse, cu intarziere, in borcane. Acum am mai pus ardei iute, ca uitasem. Uitasem si varza, dar pe aia n-am mai pus-o, o sa fac separat vreo 3 borcane de varza murata tocata.
      Sunt in ceata, ca gogonelele sunt cam plutitoare, cele de deasupra, si nu stiu daca sa ma incumet la bagat betzigase si ale chestii, sa le tin jos! Oare e problem daca le las asa? Nu-i bai daca se strica cele cateva de deasupra, pe langa munca de a comfectiona betzigasele ... Dar mi-e sa nu se strice mai multe ...
      Culoarea da, e mult apreciata, bunica n-are colorate :D E de la sfecla! :D Cu atentie ca altfel iese rosu-batand-in-cacaniu, daca se pune prea multa, asa mi s-a spus :D

      Ștergere