duminică, 2 iunie 2013

"Se inscrie si al unsprezecelea!"

Pe la 19-20 de ani, cand lucram pt un MLM, am asistat la prezentarea unei tipe foarte entuziaste care povestea:
Eu cand am o prezentare, la o institutie, si participa 10 oameni, inscriu 11 (adica ii convinge sa devina distribuitori nu doar consumatori de produse)
si explicatia:
pentru ca il conving si pe portar sa se inscrie!
Am ras atunci, desi parea capabila de asa ceva :)


Pe mine m-a tinut entuziasmul putin, cateva luni, desi produsele erau bune (culmea, tot cu miere sau substante de provenienta apicola, si plante). Vindeam "in draci" cum ma lauda cea care avea sa-mi devina soacra, peste cativa ani :)
Cea care ma inscrisese in "club" era o prietena a soacrei, pe care o cunoscusem intr-una din vizite.

Deci nu ar fi fost problema de lipsa de entuziasm sau calitate deficitara a produselor, doar ca ajungand la un anumit nivel am inceput sa intru in toata cacanaria "afacerii" si sa aflu/mi se intample chestii ce tineau de ... natura umana, deficitara. Si am zis ca nu-mi trebuie, aveam eu altele pe care sa-mi consum timpul si nervii, la momentul respectiv.
Eu sunt cam idealista si utopica, partea asta cu "afacerea" nu prea mi se potrivea. Eram buna sa vand chestii cat timp eram comvinsa profund de calitate, si nu eram incurcata de alte aspecte. Mai departe ... relatiile cu oamenii, nu intotdeauna bine intentionati, mai greu.

Plus ca firma si-a diversificat mult produsele, de la niste chestii simple, de baza, si bune (creme, uleiuri de corp, sampoane), la tot felul de produse cosmetice de tapetat moaca, chestii pe care eu, nefiind niciodata consumator, nici nu ma pricepeam sa le promovez. Pe cat de comvinsa si comvingatoare fusesem la produsele de baza, pe atat de rece ma lasau "noutatile" pe care firma dorea sa pun accent.

Am taraganat-o o vreme dupa care, datorita altor preocupari, am abandonat complet. Asta se intampla acum vreo 9-10 ani. Intre timp s-au schimbat multe in firma respectiva, aproape 100% as putea spune, nu stiu daca pozitiv sau negativ, retetele produselor se spune ca ar fi ramas totusi aceleasi. Nu stiu si nici nu ma priveste, mai folosesc ocazional, si sunt ok.

De unde toata polologhia?
Pai mi-am amintit vineri de toata povestea, si de doamna respectiva cu "al unsprezecelea" al ei, cand expediind un colet personal, de la serviciu, printr-un curier rapid cu care lucram frecvent, ma intreaba domnul respectiv daca am ceva fragil inauntru.
Eu ii raspund: "nu, doar miere, e bine ambalata".
El ma priveste a mirare si ma intreaba "si e buna?"
Ii raspund, evident "cea mai buna!" :)
A ramas ca vom discuta data viitoare cand va mai trece pe la firma :)

Cine are nevoie de portari cand ai curieri? :)
Si-i mai dragut cand ai propria ta afacere, discuti doar cu cine iti place si nu te bazaie nimeni la cap :)
Mai ales cand sti perfect ca ce vinzi e sanatate curata, si cand te motiveaza ei:
Matei

PS: m-a distrat sa gasesc asta, pe net, google-ind dupa ce mai spune lumea despre miere (si despre orasul meu), site simpatic

Primavara dupa ce floarea de salcam din Maglavit se ofileste, plecam 2 saptamani in pastorala in zona Ramnicu Valcea unde se obtine mierea de salcam, pura. sursa

4 comentarii:

  1. Și eu am poze cu Mia luptându-se cu bodonul de 5l de miere tăiat. Și am poze cu ea cărăbănind miere la ta-su și îndesându-i-o în gură prin somn. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poza cu Matei e de anul trecut, nu mai stiu ce le pregateam si a prins borcanul pe masa, cu lingura in el, aproape ca ne-am luptat ca sa i-l iau din mana, dupa o vreme :)
      Tati are un viitor de aur cu asa fetita care il hraneste numai cu lucruri bune! :))

      Ștergere
  2. Andreea, eu stiu din proprie experienta cat de greu este sa recomanzi produse pe care nu le cunosti sau care nu iti plac.
    Am scris cateva articole platite, despre diverse cosmetice, din care abia dac stiam cateva. Ma chinuiam ore intregi pentru a scoate 500 de cuvinte pe blog. Apoi am scris despre produsele handmade primite de la Cristina si am descoperit ca puteam vorbi o zi intraga de ele, asa ca m-am oprit cand ajunsesem la aproape 1000 de cuvinte. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca am scris niciodata platita ... si nu cred ca ar avea vreo relevanta daca e platit sau nu atat timp cat imi place, daca nu imi place nu iese si punct, nici nu ma chinui sa incerc :)
      Cu opritul din laudat ... se vede cat de greu imi este sa ma opresc :)

      Ștergere