miercuri, 12 iunie 2013

Influentarea sexului copilului si stiinta lui peste ... prajit :)

... sau ghicitul in bob, sau statul in maini, in timp ce ... sau orice alte metode  hazlii de a incerca sa produci copil de un anumit sex :)
Am citit astazi, de curiozitate, un articol, si mi s-a parut atat de hilar incat m-a starnit sa povestesc :)
sursa

Cand ne-am hotarat ca ar fi bine sa facem si al doilea copil (erau doi in plan) am bagat viteza ca ne era teama ca ne razgandim daca mai trece mult timp :)
Am preferat ca diferenta de varsta intre ei sa fie cat mai mica dar totusi sa nu ne rupa la fizic (mai ales pe mine) sau la creier.

Asa ca dupa ce a implinit dra Lu 1 an, si a inceput sa se descurce singura cu mancatul, mersul si inca alte cateva activitati care pana atunci ma solicitasera f mult, am inceput sa studiez.
Sa studiez de ce? Pt ca ne-am fi dorit baietel evident :) Nu ar fi fost nici o tragedie daca era fetita, mie chiar imi era destul de indiferent, si sotul zicea la fel, dar se simtea o oaresce presiune :)

Si cum eu, ca femeie, fizic, nu puteam face prea multe deoarece barbatul este cel care are cromozomi X si Y si poate "hotara" daca sa fie baietel (XY) sau fetita (XX) atunci am studiat si mi-a reiesit ca daca unul din cei doi XX ai mei se combina cum trebuie, si mai ales cand trebuie, atunci iese baietel.

Metoda nu are certitudine maxima, ba chiar oamenii de stiinta se cam abtin sa-si dea avizul pe dansa, dar cum celelalte variante erau cel putin hilare, pe mine m-a cam convins teoria asta, conectata cu bruma de anatomie pe care o mai stiam eu :) Partea stiintifica mie mi se pare destul de certa, asa se intampla lucrurile, diferentele apar in functie de context, de cat de sanatosi sunt partenerii, de cat de bine calculeaza perioadele si altele de genul acesta.

Am fi vrut si ca domnisorul sa iasa la lumina inainte ca surioara mai mare sa implineasca doi ani pentru evitarea chestiilor birocratice legate de intoarcerea la serviciu deci sa pot opta pt trecerea automata in urmatorul concediu de ingrijire a copilului. Aveam vreo doua sau trei luni de incercari :)

Acum, cheia cea mai importanta, in stabillirea sexului copilului, era perioada de fecundare a ovulului. Ca sa iasa baietel, trebuia ca acest lucru sa se intample cat mai aproape de momentul ovulatiei, adica prestat in zilele 12-14, mijlocul dintre doua menstruatii, perioada fertila. Asta deoarece se spune despre cromozomii cu Y ca ar fi mai rapizi (ajung mai repede la ovul) dar mor mai repede (de nervi sau plictiseala evident) daca nu-l gasesc acolo. Spermatozoizii care contin cromozomul X sunt mai lenesi dar mai mari si mai rezistenti. Pot trai in uter mai multe zile, in asteptarea coborarii ovulului. Deci pentru fetite trebuie prestat cu 3-4 zile inaintea perioadei fertile, conform acestei teorii.

Evident ca ne-a iesit, altfel nu am mai fi vorbit astazi despre Matei :) Si din prima, in ciuda faptului ca a fost cel mai nesatisfacator act sexual :)
Groaznic sa stai cu capul la altele decat ce trebuie :) Bine ca nu a fost nevoie de mai multe luni de incercari! :)

Pt explicatii mai frumoase sau mai detaliate, puteti citi aici (in romana) sau aici (in engl, site f simpatic). Cam peste tot se spune acelasi lucru, "metoda" apare sub diverse nume, baza este aceeasi evident.

Un comentariu: