miercuri, 12 septembrie 2012

Borcaneli ... de toamna (cu dedicatii) :)

Pentru ca m-a starnit prietena Ligia, si pentru ca trebuie sa mai ies in lume (macar virtual) din bucataria cea in proces de umplere de borcane diverse ... am poze cu care vreau sa ma laud azi, da? :D
Atentie, e cu salivare abundenta, sa nu ziceti ca nu v-am zis! :)
Ba chiar cu posibil hara-kiri pt o anumita persoana adoratoare de astfel de raritati, pe la el :D sper sa nu-mi iau palme, de la el sau de la soata din dotare :)


Deci ... au fost vreo 20 de kile initial (douazeci - la tura asta doar :D ), care s-au jertfit pe campul de lupta.
O parte au fost tocati ( cu stil, electric :) ), pe langa ceva ceapa (tot electric dar of-of, ce-am mai plans, totusi)


si vor fi amestecati cu niste dansele


culese din super-market, caci de ... n-am mai fost pe deal sa culegem cu manutele proprii. La ce seceta e, nici nu cred ca am gasi prea multe.
Dupa ceva procesari termice, vor rezulta ceva borcanele de zacusca de ciuperci, cu ardei. Sau zacusca de ardei, cu ceva ciuperci ... buna oricum :)

Iar partea cea mai mare si-a dat obstescul sfarsit, inecati in fumul propriu, parjoliti in chinuri groaznice (scuzati tava, a suferit putin!), intr-u saturarea burtilor flamanade, si mai ales pofticioase (si mai ales la iarna) :)

Deci cuptorul fumega, ochiul lacrima, caci tocam diverse in timp ce intorceam la ardei din cand in cand,   eficienta, nu gluma! Mormanul tot crestea, adica cel de "sacrificati", cel de "cruzi si intregi" scadea, evident :)

Pana a ajuns asa :D
NB: capacul este de la o oala in care incap cate 9 borcane "de 800", la sterilizat :)


Si va prezint si cele mai recente borcaneli (caci nu pot spune "ultimele", ma indoiesc ca se va termina asa usor), pregatite pt a fi etichetate si depozitate prin camari diverse. Minus ce este in curs de preparare zilele astea.


In ordinea numerelor de pe tricouri, avem
zacusca de vinete
salata de vinete cu urme de ardei rosu
compot de piersici
si cred ca mai sunt ceva sucuri de rosii, gemuri sau nectar de fructe, prin spate, pe acolo

Mai avem otetul de mere in diverse stadii, impartit pe diverse butoaie si butoiase. Niste mere/pere/prune la fermentat pt ... chm ... nu se spune :)
Diverse borcane cu cheastii marinate sau murate. Crema de galbenele e pe banda rulanta. Uleiul de masline (de la mama lui) macereaza diverse buruieni pt uzuri externe sau interne.
Ce ar mai fi? ...
Nu le stiu exact ca nu am suficienta experienta, si nici nu le-am facut eu singura (mai degraba am fost "bagator de seama", ala de intoarce legumele pe gratar, sa fiu cinstita), am zis ca daca le trec pe "hartie" mi-e mai usor sa le tin socoteala, dar presupun ca va veni de la sine, odata cu varsta si cu exercitiul :)

So ... revenim la dedicatiuni si la ardeii cei rosii ...
Aruncam cu vreo cativa pana la Geneva, Kadia e "acasa" si sper sa ii preia. Vladen nu am inteles exact pe unde se preumbla (si de ce :) ), dar cred ca ajunge in curand, si vor merge bine pe langa costitele alea de miel :D
Cativa merg la capitala la don'soara Forfecuta (si ea s-a laudat, acum ceva vreme, ca a infruntat canicula, pt a satisface papilele :) )
Si la Ligia, ca parca de'astia n-am vazut prin borcanele ei :) Poate vi cu o idee cum sa pastram licopenul ala in borcane, ca astia nu prea merg pusi cu coaja, ca la rosii :)
Or fi prea putini, sau prea multi? ei las' ca n-ati stat langa mine, sa lacrimati, cand i-am copt :)

S-aveti pofta, si spor la trebi!

8 comentarii:

  1. of! Ce-mi faci! Ar merge atat de bine langa costite, dar eu nu m-as complica cu nicio garnitura, i-as consuma asa direct, din sos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai libertate sa faci ce doresti cu portia ta :)
      Eu am decojit aseara vreo 4, mari, desi ma grabeam tot mi-a luat vreo 10 min. I-am rupt in bucati, amestecat cu diverse zemuri si prafuri, si ... mi-au ajuns fix pe o masea, au iesit exact 4 linguri, din 4 ardei :((( dar tot e mai bine decat nimic ...

      Ștergere
  2. Mama doamne... am intepenit! (pe cuvant ca am avut 3 greseli in fraza anterioara de la soc). Arata sublim! Iar tu, tu esti fabrica! Incredibil! Cum de mai respiri dupa??? Sau le-a facut de fapt sotul, fiind conserve si muraturi? :D
    Arata incredibil si mi-a intepenit falca si VREAU SI EU. Eu tocmai ce scriam despre cum poftesc eu la haleala. Dar asa minunatii... nu gandeam. Acum gandesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ahahahaHAHAHAHA ...
      Mda, reactie scontata :D
      Sunt cam diabolica, stiu, sper sa nu te razbuni pe mine, doar ne jucam, da? :D

      Trebuie sa corectez, fabrica e soacra mea, eu sunt doar ajutor, si mai ales consumator :D
      Are o putere de munca femeia asta, si o minte brici, si o atitudine ... e de tot respectul, cam ca mama ta asa, din cate mi-am dat eu seama :)

      Deci respir pentru ca munca este bine repartizata pe aici, plus ca mai avem pe langa casa si o pereche de bunici, mari experti in tot ce inseamna gospodarie si gospodarire :)

      Iar muntele acela nu a fost copt de mine, doar pe jumatate (vreo 3 ceasuri adica), pe urma eu mi-am vazut de treburi si soacra a decojit, amestecat, fiert, imborcanat, etc :)

      Si borcanele pline, pozate independent, erau din saptamana trecuta, abia scoase de la paturi, deci nu au fost din aceeasi tura, nu suntem chiar masochisti sa ne dam sufletul pe atarul halelilor :) totul se intampla destul de relaxat. Chiar daca la final de toamna avem cel putin cate 30 de borcane din fiecare sortiment, si cred ca avem peste 10 sortimente :D

      Dar pot suporta complimentele de minunata si sublima (si socanta) :D

      Deci va mai fac dedicatii si alta data, vad ca va place :))

      Ștergere
  3. O, multumesc...inghit in sec si astept. Chiar daca nu sunt o lenesa (adica daca mi-e pofta de ceva pun mana si ma apuc sa fac respectiva chestie) apreciez enorm bucatele gata facute cand mi se ofera...mi se intampla atat de rar sa fiu poftita la masa si eu sa trebuiasca sa spun doar "Saru-mana!"
    Deci...or sa fie primiti :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur!
      Vezi ca vine pachetul, sa-mi umpli diverse, cu lucruri frumoase, da? :)
      Sper sa-ti placa maruntisurile pt Ioana! :D

      Ștergere
  4. :) cred ca tre' sa vin pe la valcea... aduc ce vrei tu la schimb! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai aduci: un domn iubitor si gospodar, o doamna pe care o admir mult, o pitica dulce-foc si cu personalitate, si un domnisor-abia-umblaretz si mai dulce :D


      Deci sa inteleg ca vrei si tu ... imi devalizati mormanul, bine ca eu am bagat la burta atunci cand a fost momentul :)

      Ștergere