sâmbătă, 26 mai 2012

Am avansat la roti cu pedale :)

Tot vreau sa va povestesc de o vreme (sa tot fie vreo 4 luni :) ) ca bicicleta fara pedale are o surioara.

Bicicleta fara pedale

Se facea ca intr-o seara geroasa de ianuarie, pe o lapovita deasa, am purces cu greu (cei 500m :) ) pana la magazinul nemtesc, sa achizitionam inca un astfel de vehicol, deoarece primul (povestea primei biciclete fara pedale, se afla aici) avusese un succes enorm si copiii se bateau practic pe el :)

Ne-am returnat acasa, pe aceeasi lapovita, la fel de deasa (era cu cateva zile inainte de "marile ninsori"), cu doi copii cu gurile pana la urechi, plutind de fericire, calare fiecare pe propriul vehicol, in vazul siderat al intregii urbi, care probabil banuia ca am prizat ceva :)

Fericirea a trebuit amanata o vreme, s-au asternut zapezile cele multe si grele (noi n-am avut nici o jene, le-am luat pe toate asa cum au venit si ne-am bucurat de fiecare moment).
Deintat' ce nametii s-au topit, copiii au iesit victoriosi, calare pe rotile lor, au infruntat orice vicisitudini (iesim chiar si pe ploaie, invesmantati in pelerine) si au avansat nesperat de bine in manevrarea vehicolelor.

Inca ma minunez cat de bine poate sa conduca Matei (ca nu pot sa zic "pedaleaza" :) ) si cat de mandra ma simt cand primesc cate o lauda la adresa lui.  Este un ghemotoc foarte simpatic, la cei doi ani si jumatate ai lui, putina lume observa din prima ca micuta lui bicicleta este fara pedale, deci mai usor de manevrat, special facuta pentru a invata mersul pe roti ante-bicicleta. Toti se mira ca "asa de micut si merge, FARA ROTI AJUTATOARE!!!" :) Cand le explic despre bicicleta ca este altfel, se uita si mai circumspecti (brrrr .... ALTFEL!!!) ... noi sa fim sanatosi :)

Lor le place enorm, ajuta foarte mult la deplasare, deja sunt zone in care practic alerg sa tin pasul cu ei, pe cand cu ei de mana dureaza foarte mult drumul si se mai si opresc la fiecare pietricica/baltoaca/pisicuta. Timpul de mers la gradinita dureaza 15 min pe biciclete, si e veselie si antren, sau spre 40 de min cu ei de mana, cu "hai mai repede/ nu avem timp acum de asta(mers pe borduri sau studiat diverse)".

Si cand reusisem sa trag in poza cele doua biciclete impreuna (si neaparat trebuie sa va povestesc si despre excursia la Sibiu, cu bicicletele mici in tren) iata mi-au facut-o ...
Ieri, din nou la magazinul nemtesc, de unde am luat cele doua biciclete, ne uitam de un cort (pe care l-am si achizitionat).
Domnisoara vede 3 biciclete pe masura ei, se pisicea pe langa ele (era topita de-a dreptul, defapt), eu am zis ca in nici un caz, sa nu se gandeasca, este prea zuza si nu o cred in stare sa se poate concentra si pe ghidon si pedale si trafic, si sa ramana cu capul si genunchii intregi.
Lipsesc din ecuatie fix un minut, ea si tati se tot invarteau pe langa biciclete si apoi il da pe spate definitiv, pe tati cu un argument de genul (reprodus de sot, eu nu eram de fata, tineam de Matei, care se cocotase si el, evident, pe o alta bicicleta) "am bicicleta fara pedale de multa vreme, am invatat sa merg pe ea foarte bine, acum este timpul sa am una cu pedale" (4 ani si 6 luni, fix!)
Si pe langa asta, un minut mai tarziu, m-a dat pe spate si pe mine, cand a incalecat pe bicicleta si a parcurs 3-4m, pedaland dezinvolt, fara nici cea mai mica teama, in fata magazinului.
Nu o credeam in stare, am ramas cu gura cascata si nu am avut ce sa mai comentez, oricum era in delir, as fi fost ditamai capcauna sa-i spun ca nu o luam, si in plus fata de asta, a cam redat exact discutia din iarna, cand i-am spus ca nu-i luam bicicleta cu pedale, ca e prea mica, dar ii luam pe cea fara pedale ca sa se antreneze bine la ea si apoi mai vedem :)
Deci marfa de negociator, si eu si sotul am zis ca ne inscriem la cursuri intensive de negociat, la ea :))

Noua achizitie se prezinta astfel:

sau toate, la gramada, asa :)

Nici macar nu este roz sau sclipicioasa :) fratiorul ei ii va fi recunoscator pt asta, la anul cand presupun ca va intra in posesia lui, iar ea ... vedem spre ce va mai avansa.

Sotul ma anunta ca progresele sunt remarcabile, s-au antrenat ieri dupa-amiaza cat si azi de dimineata, in drum spre gradinita.

Acus gata povestea, ma duc sa strang cortul cel mare ce l-am intins in toata spelendoarea, aseara in mijlocul sufrageriei, e meserias :) asteptam sa ne mai scuteasca ploile si o luam pe coclauri, vedem cu ce roti, ca avem de unde alege :)

Si daca tot vorbim de roti, pana ajung sa scriu si despre Sibiu, va las un filmulet sa vedeti cat de mult pot avansa copiii dedicati, in 4-5 luni, de la aiureala de tricicleta (care e varza, nu ii invata nimic) la adevarat mers pe doua roti.

Nu-s chiar ca asiaticii din filmuletele de la primul post despre bicicleta fara pedale, dar ... nici departe :)
Filmuletul este facut in drum spre gara, spre Sibiu, asa au bananait ei toata ziua, prin urbea europeana :)

Si inca un filmulet, facut in ianuarie, la ZOO, la o sapt sau doua dupa achizitia primei biciclete. Era randul lui Matei la mers pe ea, el practic doar mergea(dar ii placea f tare, mereu era cu scandal cand era "randul" celuilalt).
A "mers" mai bine de doua luni, chiar credeam ca nu are nici un viitor, dar dintr-o data si-a dat drumul (spre bucuria lui tati, care a avut tot timpul incredere in el) si acum merge exceptional.

1. Familie pe roti, care merge ca pe roate...Si matei al meu a avut tot motocicleta cu dat din picioare...Mai ca nu ne denuntau la protectia copilului ca-l lasam pe Matei sa mearga cu asa viteza ametitoare...

1. Yap, lumea nu prea intelege ce placut e cu vantu'n freza :))
      Nu mai bine il puneai tu frumos la TV? statea copilul "cuminte", isi "dezvolta" vocabularul, aprecia o reclama buna ... ce atata miscare in aer liber? este grav daunator :(

2. Dragute biciclete si simpatici detinatorii... :D Partea buna este ca o data invatat mersul pe bicicleta , nu se mai uita niciodata! ;)

1. Asa speram si noi, sa-l prefere intotdeuna, activitatilor "moderne" de petrecut timpul indoor :)

3. Mi-ai facut o pofta... Intotdeauna mi-am dorit o bicicleta fara pedale pentru copiii mei (adica de cand am aflat ca asa minunatie exista)... Din pacate eram deja dotati cu bicicleta clasica cu pedale la momentul respectiv, asa ca a ramas la stadiul de vis. Cred ca face minuni in a-i invata pe copii sa-si tina echilibrul de doua roti... Eu ma uit doar la minunile pe care le face un frate mai mare in psihicul unei surori mai mici, care merge fara jena pe bicicleta mare cu roti ajutatoare de la doi ani, in timp ce vecinuta noastra care are trei ani si jumatate pedaleaza de zor pe... tricicleta... La voi e misto rau, sunteti mult mai mobili decat noi! Robbie acum isi doreste sa se scape de rotile ajutatoare, si eu sunt perfect de acord, desi inca mi-e frica ca la prima cazatura ii trece elanul... om vedea noi.
    Acum nu mai investesc si in biciclete fara pedale, oricat de utile ne-ar fi, doar pentru ca ne e plin garajul de biciclete... Daca as fi stiut eu acum cativa ani... :-)))

1. Eu m-am lovit de acest model de biciclete fix in magazinul de unde le-am si cumparat, au si avut un pret extrem de bun, altfel probabil am fi balit o vreme pe langa ele, pana sa ne hotaram sa le luam.
      Mi-am amintit ca mai vazusem cu un an-doi inainte, un copilas micut, mergand pe asa ceva, intre altii mai mari, avea o viteza si o indemanare de ne-a socat, era si pt noi prima data cand vedeam asemenea vehicol dar i-am apreciat valoarea.

Cu "fratele" mai mare subscriu pe deplin, e de neinlocuit :)

Mai mobili nu suntem neaparat, doar ca ne laudam mult :)) Mie mi se apre ca si voi iesiti mult, poate chiar mai mult decat noi :)
      Adevarul este ca orasul nostru micut permite multe, si faptul ca sotul are un program destul de lejer la serviciu, ca si orar. Se pune cand esti la 5 acasa, poti face multe in ceasurile ramase pana seara, dar conteaza si atitudinea, suntem foarte pro iesit din casa, chiar daca nu ne este comod intotdeauna (frig/umed/seara).

Ii tinem pumnii lui Robbie sa nu se sperie de cazaturi!

La volumul de biciclete stam si noi bine, dupa cum s-a vazut, masini nu mai tinem in garaj de o vreme, dar de biciclete e plin, nici nu le-am pozat pe toate :)))

4. Nu dati banii pe prostii,
    Luati rotile la copii!
    (ca sa parafrazez o reclama de pe plaja de la mare acum multi ani)
    Copiii se transporta mult mai usor pe roti, dar mai important (cred eu) este ca se invata cu gustul libertatii, e ceea ce m-a atras si pe mine la bicicleala, poti merge cam cand vrei unde vrei, fara sa dai socoteala la nimeni (da, in multe locuri unde masinile n-au sanse sa ajunga).