miercuri, 20 noiembrie 2013

Nils Holgersson

Domnul Google ne anunta ca astazi se implinesc 155 de ani de la nasterea celei ce a scris o minunata poveste dupa care s-a creat o animatie pe care personal mi-o amintesc cu mare drag: "Nils Holgersson".
sursa
Nu stiu daca va mai amintiti de aceste desene, cu simpaticul poznas blondut, eu sigur le-am vazut in perioada cu Sandy Belle, Testoasele Ninja, Perinne, Capitanul Planet si altele de genul asta. Problema este ca acum nu le mai gasesc si nici nu stiu unde as putea sa le caut.


Le-am pus copiiilor un episod, primul, gasit pe youtube sau ceva de genul, am mai gasit cateva razlete dar nicaieri varianta integrala. Daca aveti vreo idee ... va rog sa-mi dati de stire! Lor le-a placut extrem de mult, si pe mine m-a bucurat ca nu-s adeptii desenelor contemporane, pline de culori, miscari rapide, violenta, si lipsite de mesaj pozitiv/educativ.

Le-as cauta mai ales pentru Matei, care e cam pe minus la categoria "desene de baieti" si caruia i-ar prinde tare bine sa afle ce li se intampla baietilor poznasi :)
Sa fie de preferat in romana, sau macar o engleza, iataliana, spaniola ... germana nu stiu din pacate, nici alte limbi scandinave :) si ei ard de nerabdare sa afle ce s-a intamplat mai departe. Poate caut si cartea pe la biblioteca, dar am o banuiala ca inca-s mici pt ea.

Si mi-a placut foarte tare ce am gasit scris despre autoare, e ceva sa fi Doctor Honoris Causa, ca femeie, in 1914 :)
Din motive didactice, scrie o carte de lecturi geografice despre Suedia, plină de amintiri istorice și de excelente descrieri ale pământului suedez. Micii sau marii cititori ai acestei cărți, nici nu-și imaginează că a fost scrisă pentru școala elementară. Cartea a fost tradusă în foarte multe limbi și este cea mai cunoscută lucrare a Selmei Lagerlöf: Nils Holgersson underbara resa genom Sverige (Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia) (1907). Pentru deosebitele ei merite, Selma Lagerlöf a primit titlul de Doctor Honoris Causa și a devenit membru al Academiei Suedeze (1914). sursa
Si-l mai aminteste cineva? :)

3 comentarii:

  1. Cum nu?!!! Imi aduc aminte pana si melodia de generic!!! :-) Nils e categorisit la mine alaturi de Sandokan si Linda (pentru ca am crescut in vestul tarii) si Testoasele Ninja (pe Sandy Belle n-am suferit-o niciodata, hahaha...) Ce amintiri mi-ai rascolit... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu melodiile le am si eu adanc inradacinate :) Le recunosc oricum, oriunde, oricand :)
      Ia da un link cu Linda ca n-am reusit sa gasesc nimic pe net dar parca imi suna a ceva vag cunoscut! :)

      Ștergere
  2. Linda era un serial cu o fatuca tanara care era sau voia sa devina politista si era meseriasa la karate, asa prindea raufacatorii. Fiecare serial incepea cu o infractiune, cu fata noastra atenta la ce se intampla, dupa care isi scotea cu fast sabotii din picioare (intotdeauna saboti, a fost motivul pentru care fetele din generatia mea au purtat saboti din aia ani de zile, inca am o slabiciune pentru ei, haha) si se "punea pe treaba", dadea cu toti infractorii de pamant. Tin minte ca avea faze si replici haioase, mai si radeam intre doua batai... Uite: http://ro.wikipedia.org/wiki/Linda_%28serial_TV%29 sau http://www.imdb.com/title/tt0122824/ sau http://www.youtube.com/watch?v=zJp6p37flg0. :)

    RăspundețiȘtergere