vineri, 6 decembrie 2013

Electrocasnice de la Mos

 ... pentru copii adica, evident :)
Nu intentionam sa ma agit foarte tare de acest Mos, pe motiv ca urmau sa li se umple ghetutele cu maruntisuri via Buni si Bunica, insa vinovata a fost don'soara Laura Frunza, care m-a starnit teribil cu o idee (saru'mana! :) ), si asa au inceput sa mi se invarta rotite, planuri si liste de cumparaturi in cap :)

Ideea propusa de Laura a fost aceasta :)

insa eu am compilat diverse alte imagini (n-am avut idee ca lumea este plina de atatea posibile chestii facute din carton!) si la un brainstorming cu sotul mi s-a aprins inca un beculet. Defapt cred ca aveam o intreaga instalatie de Craciun in cap :)
Ma tot gandeam cum se vor certa ei pe masina de spalat, si cum vor fi prea putine butoane si rotite pt 4 maini micute, caci vroiam sa fac cu chestii in relief, care sa se miste, sa le dea ceva de facut, nu doar desenate, ca doar mi-i stiu dupa ce sunt avizi :)
Si din una in alta mi-a traznit in cap ca pot face o jucarie 2in1 :)
TANAAAAA :)
adica
+
  
S-au bucurat grozav! Au facut ochii mari si au spus ca "Mosul asta chiar se pricepe sa deseneze!" :D

Costurile sunt minime si este ceva de mare efect. Pt aragaz tocmai primise dra Lu un set de ustensile, de ziua ei, am zis ca se potrivesc, numai ca fix aseara nu le-a gasit deloc :) 

Ca intructiuni ... urmariti la Laura. Eu n-am facut asta pt ca nu prea-s genul care sa urmeze instructiuni :) Am vazut ideea si apoi am aberat mai departe pana am ajuns pe culmi nebanuite (adica mi-am batut singura cuie-n talpa, cum ar fi :) ).

 Materiale:
-cutie fur...gasita la serviciu :)
-autocolant alb cumparat (10lei/m), cutia mea era cam jumulita si am zis ca se vor vedea mai frumos detaliile daca o "imbrac" macar partial, total chiar nu avea rost
-cutter n-am avut, dar noul meu cutit ceramic (si primul) este demential, deja si-a scos banii :)
-carioci fel de fel. Atentie sa nu fie din cele care se sterg, daca faceti pe autocolant, eu a trebuit sa refac partile cu rosu pt mi-am dat seama destu de tarziu ca cel pe care il fol se stergea la atingere.
-"butoanele" asezate in linie, foarte colorate, sunt cu oja :D Am gasit o utilizare foarte buna pt ojele care imbatraneau de ani de zile ptin cutia mea de cosmetice :)
-piesa de rezistenta, de la masina de spalat a fost calculatorul de buzunar. Lui Matei ii plac fffff mult butoanele, si tot cautand idei sau piese, jucarii de la care sa imprumult partea de butoane, am gasit aceasta idee mult mai simpla. Calculatorul a fost 4,8 lei si l-am lipit cu scotch dublu-adeziv. Era si varianata de calculator micut mai clasic dar nu avea spatele plat, nu se lipea bine si desi avea butoanele poate mai interesante, parca prea semana a calculator pe cand eu vroiam ceva gen afisaj. Ironia a fost ca toti au spus ca este un telefon (smartphone) lipit pe masina de spalat :))
-capace de sticla mai marisoare, pe post de butoane de aragaz. Sunt cu surub lipit in interior si trecut prin cartonul cutiei, prinse cu saiba si piulita pe interior :) Ar fi fost si mai multe dar n-am mai avut timp, restul le-am desenat :)
-butonul masinii de spalat este un recipient de nu-stiu-ce iaurt, gasit prin cutia lor de jucarii, tot asa cu surub lipit in interior ca sa se poata invarti.
-pe verticala, pt delimitarea celor doua obiecte, am mai pus o bucata de carton, inaltand marginea si folosind-o pt a decora. Aastfel se pot juca independent, fiecare pe partea lui, sau impreuna, dar fara a se incomoda.
-restul ... diverse forme, castroane folosite pt a desena/decupa, capete de sforicele, mult scotch, lipici, folie transparenta pt usa masinii de spalat. Sa decupati intai interiorul usii, apoi exteriorul, invers este foarte dificil. Am vrut sa pun folie transparenta si la usa de la aragaz insa dupa ce am decupat, arata tare dubios, se vedea dintr-o parte in alta, prin cele doua usi, nu mi-a placut, asa ca am lipit-o la loc :) La fel, desenasem niste linguri pe partea inaltata a aragazului, dar aratau tare dubios, ca nu-s talentata la desen, asa ca am dat cu rosu peste, urmand sa faca cine stie ... ce o vrea :)

Si ... ar mai fi fost ceva maruntisuri atarnate/desenate, numai ca a trebuit sa finalizez mai devreme pt ca aseara am iesit in oras si am lasat vorba la Buni ca poate sa vina Mosu pana ne intoarcem, ca sa evitam toata zapaceala de dimineata. Deci am furat puti startul, recunosc :) dar a fost bine, dimineata s-au si trezit foarte tarziu si ar fi fost groaznic de stresant sa le smulg din maini toate cele ca sa-i usuiesc la gradinita. Asa a fost numai bine, s-au putut bucura in voie de toate cele, si mai ales s-au bucurat mult de cuvintele admirative ale unui copilas putin mai mare, venit in vizita. Din pacate eu am uitat sa o avertizez si pe mama lui, ca la noi a venit Mosu' :D

Si cred ca ajunge atat vorba pt un proiect asa simplut, va mai las imagini.
Inca o data, multumesc Laura, pt inspiratie! Prevad multe ore de jucat la cutie, poate si alte impopotonari ale dansei. Acum daca n-am reusit sa o termin cum vroiam eu, trebuie sa vad partea buna a lucrurilor si sa ma bucur ca-i mai simpluta si au si ei ocazia sa-i mai adauge ce doresc. Pana acum n-au manifestat aceasta dorinta, le-a placut foarte mult asa cum este, ceea ce m-a bucurat enorm.

 domnisoara numara pe degete, sa vada daca a stiut si calculatorul sa adune corect :D
 ceasul a ramas fara limbi, n-am avut inspiratie din ce sa le fac, si inca nici nu am, dar voi face, mi se pare o ustensila foarte potrivita pt invatat. prins tot cu surub, se invarte, si de acelasi surub vor fi prinse si eventualele limbi.
 ignorati toboganul din fundal va rog! :) sau patul supraetajat :)



LE: acum am vazut ca Laura promoveaza si un nou magazin virtual, Girafa curioasa, care se ocupa tocmai cu astfel de jucarii, facute din carton, ce se asambleaza si se poate personaliza dupa dorinta fiecaruia. 
De 10 ori bravo pt initiativa! 
Cercetand net-ul, chiar ma intrebam de unde as putea cumpara cartoane deja decupate dupa un model anume, sa asamblez acasa, asa cum vazusem pe site-uri straine :)
Recunosc ca n-as da 150 de lei pe o jucarie cum tocmai am facut cu ... 30 de lei, dar in rest preturile mi se par aproximativ decente pt bibileala care este acolo sau daca nu vrei sa te murdaresti pe maini, sa cauti materiale ori n-ai inspiratie sa faci :) Pe mine nu prea ma tine buzunarul, nu ca n-ar merita treburile alea, imi plac de mor! :)
Iar castelul ... mmm sau casutele de papusi sau casa sau mai ales corabia piratilor ... super super super!

2 comentarii:

  1. Ce frumos! Am căutat butonul de Like.
    Ai lipsit o vreme, scrii mai rar, dar mereu frumos și mereu cu informații noi și utile.
    Sărbători fericite, grăuncioare de nisip!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost un sceptic al proiectului (pe motiv ca exita o masina de spalat defecta adevarata cu care s-ar putea juca, dar n-au manifestat interes), dar intr-adevar un mare succes (si superba realizare!).

    RăspundețiȘtergere