luni, 16 iulie 2012

Se cauta grupa O, Rh negativ!

foto
De dimineata am primit urmatorul mesaj de la cumnata mea.
Stii pe cineva(in Bucuresti) cu
sange grupa O cu Rh negativ?
Fetita unor colegi de facultate(un pic mai mica decat Luana) are
leucemie si are urgent nevoie de transfuzie...si nu au deloc grupa
asta negativa.Sunt disperati


Daca va stiti "cu musca pe caciula", faceti un pustiu de bine.
Nu vi se cer bani, vi se cere chiar sangele vostru, nu stiu daca va este mai greu sau mai usor ... dar poate insemna salvarea vietii unei copile. Direct, fara intermediari, fara transferuri bancare, fara asteptat, cu inima stransa, luni intregi pt strans diverse sume.

Daca vreti si puteti ajuta dati un semn, va pun in contact cu persoana respectiva, nici nu vreau sa-mi imaginez ce e in sufletul lor in momentele astea.

Am contact rar cu cazuri dinaceste, pentru ca ma darama. Si in egoismul meu mare, prefer sa nu le stiu, decat sa dorm noaptea plangand de neputinta.

De mult timp intentionez sa cercetez cum e treaba cu donatul constant de sange (in general, nu pt un caz anume), am avut diverse probleme si am tot amanat, saptamana asta ma mobilizez, imi iau venele la palme sa iasa le vedere, strang din dinti, si imi inghit frica de ace si ... va anunt despre cum merge.

Un comentariu:

  1. O veste buna, ieri au fost niste oameni minunati sa doneze asa ca Tesa a primit cele doua unitati de trombocite.
    Pe scurt, tratamentul opreste productia de celule sangvine din maduva(in cazul Tessei 97% din ele erau canceroase)...problema e ca aplazia(stoparea productiei) inseamna ca nu se mai produc nici cele bune. Asa ca nu mai ai celule rosii(deci nu se mai oxigeneaza tesuturile),trombocite,nimic... Pacientul trebuie sa primeasca regulat diverse tipuri de celule proaspete pentru a putea supravietui tratamentului.
    Sangele chiar salveaza vieti.
    Sa va zic mai multe detalii din experienta de donator(cam dezlanat,dar va prindeti voi): in primul rand va face bine!!!Hematoloaga sefa de la Floreasca(unde merg eu sa donez) mi-a zis ca donatorii se recupereaza mult mai repede din boala sau traumatism deoarece organismul este antrenat sa produca celule proaspete si puternice. Se poate dona la interval de 3 luni pentru barbati si 4 luni pt femei.
    La cerere se poate elibera adeverinta ca sa ai o zi libera de la serviciu. Ai de ales intre decontarea transportului(daca ai venit din alta localitate de ex), 7 bonuri de masa si inca ceva...nu imi aduc aminte(eu iau bonurile de masa si le dau la batrani are cersesc).Am fost socata sa aflu ca la noi in tara vasta majoritate a donatorilor sunt oameni care o fac din saracie, pentru bonurile de masa!
    Nu trebuie sa va fie teama, e mult mai bine si mai simplu decat imi inchipuiam(doar nu va uitati la ac inainte sa vi-l bage, e mai gros decat cel de seringa...dar se pricep,aproape nu am simtit!).Durata e in functie de cat de sanatos sunteti,de cat de gros e sangele,etc. Daca vi se face rau(unora li se face rau daca se uita cum se bataie punga cu sange pe tavita...ti se spune de la inceput sa nu te uiti),ametiti,etc procedura se opreste. Dupa aceea ti se dau apa,ceai,senvisuri(eu nu m-am bagat la senvisuri ca erau cu ceva mezel suspect).Tot personalul e foarte dragut cu donatorii.
    Mai multe despre donare aici:http://doneazasange.ro/
    Conditiile de donare pot varia in functie de centrul de recoltare(eu donez la spitalul de urgenta Floreasca si acolo sunt foarte stricti...din ce stiu eu cei mai stricti)
    -la prima donare e preferabil sa ai niste analize cat mai recente ca sa verifice ce hemoglobinna ai(daca esti anemic donarea iti poate face rau asa ca nu se risca).
    - ti se face radiografie pulmonara o data pe an,gratis,pentru control anti TBC),se fac si analize sangelui si la a doua donare le primesti(daca e ceva rau te suna dupa prima donare)
    -solicita sa nu ai interventii stomatologice in ultimele 6 luni(din cauza posibilitatii de infectare cu hepatita B,C...apare la analize dupa 6 luni de la infectie)- ce nu se spune e ca hepatitele astea dragalase este foarte posibil sa le iei de la un salon de manichiura, in opinia mea sursa mult mai posibila pentru ca acolo sterilizarea e extrem de deficitara.
    -pentru ca sangele ajunge la bolnavi cu traumatisme severe se solicita sa nu consumi alcool inainte cu 24 de ore; de asemenea se recomanda sa nu consumi carne, peste si alimente gen cacao,capsuni,arahide macar 12 ore inainte(in caz ca primitorul e alergic).

    SA NU VA UITATI BULETINUL ACASA. La prima donare trebuie completata o fisa.

    RăspundețiȘtergere