marți, 16 iulie 2013

Gustari sanatoase!


Eram in trecere pe la don'soara Bogdana (macar sa admir vacantele altora pana sa ajung si eu pe undeva) si mi-a sarit in ochi un concurs interesant. Este ultima zi, evident, ba chiar ultima ora, sa vedem daca ma inscriu :)

Solicitarea este de retete sanatoase, de mic-dejun, care sa contina cat mai multe din ingredinetele urmatoare, de la Solaris, sponsorul concursului.
FRUCTE USCATE - TENTATII DULCI 150gr SOLARIS
Amestec de fructe uscate si nuci: stafide, caise, alune de padure, caju, migdale, cirese.
Migdalele, caju si migdalele sunt o sursa deosebit de bogata in proteine asigurand energia necesara unui efort fizic sustinut.
OMEGA FORTE – AMESTEC DE SEMINTE 150g SOLARIS
Amestec de seminte bogat in acizi grasi nesaturati – Omega 3, Omega 6 si Omega 9. Compozitie: seminte de floarea soarelui, seminte de in, seminte de susan, seminte de dovleac.
Semintele oleaginoase sunt o sursa de acizi grasi neasturati (Omega 3, Omega 6 si Omega 9) esentiali pentru protectia sistemului cardiovascular?
MIGDALE 150gr SOLARIS
Migdalele reprezinta una dintre cele mai naturale surse de magneziu.
CAJU 150gr SOLARIS
Nivelul de proteine din 9-10 nuci de caju este egal cu cel din 150 de g de friptura.
SEMINTE DECOJITE DOVLEAC 150gr SOLARIS
Semintele de dovleac sunt bogate in minerale si magneziu, fier, zinc, cupru, vitaminele E si C, ce asigura protectia inimii

Mi-a placut PS-ul ! Din punctul meu de vedere, nici unul din aceste produse nu are ce cauta la tratare termica. Nu ca n-ar fi gustoase dar se strica bunatate de produse, ele sunt super-sanatoase si folositoare corpului mai ales daca sunt crude, eventual hidratate, acolo unde este cazul. Deci raw-vegan in primul rand, sau macar raw :)

Ok ... sa bagam viteza deci ...
Ce imi place mie cel mai mult sa fac din nuci/seminte sunt niste bilute, magaloaie le spune sotul, nu stiu de unde, si le-ar manca pe toate o data :) Prima data le-a facut, de fata cu mine, cumnata Marmotescu(ei nu mai consuma carne de o vreme, si cam tind spre veganism :) ), si de atunci am ramas addicted :) Este o "reteta" des intalnita printre dulciurile raw-vegane.

Cantitatile sunt dupa preferinte, ingredinetele la fel :)
  • Nuci (productie proprie) si/sau migdale (preferatele copiiilor) si/sau caju (care isi permite :) ) ras sau maruntit in rasnita de cafea
  • Seminte de floarea-soarelui si/sau dovleac - rasnite (foarte sanatoase dar cam greu de inghitit, mai ales pt copii)
  • Seminte de susan - au calciu ca la balamuc, si multe altele
  • O lingurita de pudra de roscove - pt culoare, aroma, proprietati
  • Pentru indulcit, dupa gust: curmale inmuiate si pasate sau miere - am mare noroc cu productia proprie si este un alimente care nu ne lipseste aproape in nici o zi
  • Suc de lamie/portocala sau orice fruct, proaspat stors, acrisor (adica vit C care ajuta la absorbtia treburilor bune de prin maglavaisurile celelalte :) )
Cred ca atat ... se amesteca toate si din pasta se formeaza bilute , cu mainile constant umezite(sau se mananca cu lingurita, direct din castron :) ), care se pot tavali prin pudra de roscove, cocos ras sau orice alte chestii. 
Sunt demential de gustoase, se pot ajusta dupa pofta sau necesitati, rezista in frigider si pana la o saptamana (la noi rar trec de pe o zi pe alta), sunt super-sanatoase si usor de administrat copiiilor. La un momentdat le puneam 3-4 bilute si in casoleta, la pachet, alaturi de cateva felii de mar. Sunt foarte satioase, chiar bomba calorica as putea spune :) Dar cateva dinastea, alaturi de un pahar cu suc proaspat de fructe sau lapte vegetal ... fac un mic-dejun rapid care este de preferat multor alte variante, daca sunteti genul, evident.

Noi nu suntem nici raw nici vegani dar mai furam de pe acolo, sunt multe principii demne de luate in seama. Defapt ... daca stau bine sa ma gandesc, cred ca suntem mai mult de 50% raw-vegani, mai ales vara :) sau mai corect spus raw- bee-vegani (bee de la albine :) )
Produsele de genul celor de la Solaris sunt nelipsite din casa, indiferent de firma de provenineta sau tara de prductie :) Imi refac stocurile lunar, de fiecare data cand mergem pt aprovizionarea masiva, la hiper-market, si recunosc ca nu intentionez sa ma uit intotdeauna la etichete dar Solarisul imi cam sare in ochi, are lipici :)
Se pare ca este concurs, pe site-ul Solaris, pana pe 28 august!

Treaba aia cu Omega forte o am la serviciu, imi iau cate un borcanel de kefir de acasa, si aici amestec cateva lingurite din punguta, impreuna cu un biscuit integral sau ceva, cam asta imi este pranzul :) Prefer sa amestec semintele cu lactate fermentate, decat fructe, care chiar daca sunt mai gustoase, nu prea se potrivesc si cam dau peste cap digestia.

Imagini nu am momentan. Sigur le-am pozat la un momentdat dar acum nu sunt acasa, voi pune ulterior. Am in schimb un link spre un post cu o alta treaba pe care o facem des, tot sanatoasa si gustoasa si tot cu ingredinete de acest gen :) Si cred ca am mai scris pe subiect dar imprastiat printre altele, cum imi sta in fire :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu