marți, 20 mai 2014

Actiunea (de)menta :)

Inceputa cu mare entuziasm :)
Mi s-a dat liber la experimentat chestii cu prima tura de menta de pe anul acesta, asa ca m-am destrabalat.

Campul dement(a) , pe jumatate cosit


Galeata dementa rezultata. Bine indesata, cred ca avea peste doua kg de plante



(De)mentele insitare pt imbaiere. Tot gandindu-ma cum o sa spal eu fr cu fir atata menta, mi-a venit ideea sa folosesc rama cu plasa de insecte, de la usa de terasa, pe post de strecuratoare :) A mers super! S-a pantentat, ca doar nu degeaba lenea este motorul multor inventii bune :)
 

Mormanul dement(a), gata dusuit si insirat pe jumatate din masa de bucatarie :) Am crezut ca o sa-mi aud comentarii pt invadarea spaiului vital, insa am fost placut impresionata de comentariile pozitive din timpul urmatoarei faze de prelucrare. Mirosea demential in toata casa cand am inceput sa toc menta.


 Si siropul dement(a), cateva zile mai tarziu. Prima faza a fost sa acopar menta cu apa si sa clocotesc putin, lasat sub capac, in liniste, pana a doua zi, cand s-au intrunit din nou, pe langa casa, oamenii muncii. Apoi scos menta, stors bine, si pus 1kg de zahar pt fiecare litru de lichd.

Avand in vedere cate arome imprastiase prin toata casa, la prima fierere, aveam mare entuziasm, insa treaba cu fiertul pana se leaga siropul ... m-a dezamagit complet. In cele cateva ore de fiert (am avut doua oale cu cate 4L fiecare) s-a dus si mama aromei. Substantele volatile s-au ... volatilizat, evident.
L-am tras totusi la sticle dar am concluzionat ca-l voi folosi curand, pe post de zahar invertit usor aromat, la alte preparate, ca nu prea e nici o sfaraiala cu el simplu, e mai mult dulce decat aromat, plus ca am descoperit o varianta imbunatatiata (posibil chiar mai multe), cu adevarat aromata.

Si off-topic: borcanul cu socata, aici da arome, din plin :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu