joi, 1 mai 2014

Tarate de grau, pentru hidratarea pielii

Azi fac reclama :D
Mi-au adus parintii o cutie cu tarate de grau, vreo 3-4kg. Cat au fost in vizita nu mi-am batut capul, m-am ocupat cu gazduire. Am depozitat cutia in camara, langa saculetul cu faina si cutia cu malai, si mi-am vazut de treaba.
sursa
Faina este de la mamaia mea de la tara (din partea mamei), zona Buzau, macinata la moara, pusa in sac, fara adaosuri, arome, afanatori, conservanti etc. Inca fac paine in casa, cu aceeasi reteta extrem de simpla povestita acum ceva vreme (la care adaug, din abundenta, diverse seminte), mai rar acum, partial pt ca nu mai stau acasa (la crescut copii) si partial pentru ca sotul nu prea mai mananca paine.

Malaiul este tot pt consum intern, pt ca ne place mamaliga iar malaiul asta grisat, de cumparat, parca-i ... nici nu stiu, nu are nici un gust, asa cum mi se par si anumite tipuri de paine, parca mananci bureti (si nu ma refer la ciupercile cu acelasi nume, care imi plac la nebunie :) ). Asta de la mamaia face mamaliga dinaia vartoasa si sanatoasa cum mancam in copilarie la ea la tara. Dupa ce se racea puteai sa tai felie si sa intinzi gem pe ea, de prune, cu nuci ...  Recunosc ca sunt subiectiva :)

Dar taratea ... hm, nu prea mai avusesem asa multa, ce sa fac cu ea? La paine pun cateva linguri, de cumparat din super-market, dar cat sa pui, ca si asa nu creste f mult, mi s-ar stramba copiii instant daca le-as pune caramida pe masa.
Mama a dat-o cu indemnul de a face bors, ea la asta o foloseste, pe principiul ca ei sunt mari amatori de ciorbe acre, noi nu prea ne omoram cu ciorbele deloc. Plus ca mie mi s-ar parea bine sa bei borsul crud, ceea ce am incercat, si nu prea merge, ca si zeama de varza :)

Asa ca da-i si scobeste net-ul ... si imediat a scos capul informatia care-mi trebuia! :)
Pt intern am incercat sa fac "apa de tarate" dar nu mi-a placut deloc, nici n-am mai avansat ideea catre ceilalti membri ai familiei. De mancat, cu kefir sau lapte ... nu prea, sau poate e macinata cam mare sau poate n-am avut eu timp sa las suficient la inmuiat, dar nu m-a convins, nici gustul nici consistenta. Oricum, afectiuni sau deficiente zic eu ca nu prea avem, ne hranim cat de sanatos si divers se poate.

Dar pe dinafara ... aici era of-ul. De cand cu sedintele de epilat definitiv, am ramas cu o piele extrem de uscata, nu stiu daca din vina lor sau daca am facut eu ceva gresit. Recunosc ca nu prea m-am tratat pt ca nu am fost obisnuita. Daca reusesc sa dau cu ceva pe corp, dupa baie, o data pe luna, e bine, dar uneori nici atat nu pot, desi recunosc ca ar cam trebui.
Si la copii am observat o uscaciune a pielii, nu exagerata, mai ales peste iarna. Folosim noi sapunuri handmade de la Ligia, dar numai ele singure nu prea au cum sa rezolve. Pe copii i-am dat cu maglavaisuri pe corp, dupa baie, doar in primul an de viata, pe urma am lasat-o pe tanjeala, mi s-a si parut exagerat, adica sunt atatia altii care n-au vazut creme in viata lor.

Am mai facut crema de galbenele, cu ulei de masline adus de prieteni plimbareti pe la greci, galbenele din curte si ceara de la albinele noastre. Sta borcanelul in baie luni de zile, si parca ar fi fara fund, nu se termina niciodata, e vrajit :)
Am si doua borcanele, cu unt de cacao si unt de shea, de la furnizorul meu de boabe, seminte&stuff, tot asa, sunt abia umblate, si nu ca nu mi-ar placea, dar am un Capcaun care-mi mananca timpul constant, sta mereu lipit de mine si nu o lasa sa se apropie pe Zana pe care am rugat-o sa-mi daruiasca zile de 48 de ore macar o data pe saptamana :)

Asa ... iar am ajuns pe campii, si nici macar nu-s cu grau pt tarate :)
Surse cu informatii despre ce ar putea face taretea de grau, sunt o multime. Am link-at random: pt intern aici, extern aici, si mai complex, aici.
Evident ca fac si desfac, ajuta si la slabire si la ingrasare, si la sistemul imunitar, si la frumosetea pielii, si la afectiuni renale, impotenta, cataplasme, cate si mai cate :) Mda, eu sunt reticenta din fire :) Nu zic ca n-ar face dar sa pastram bunul-simt. Totusi am mai mare incredere in asa ceva (facut in casa, din resurse cat mai naturale) decat in medicamente/suplimente/creme minune scumpe, care la fel, promit ca fac si desfac detoate :)

Am problema care ma durea cel mai tare (la nivel teoretic si oarecum superficial): hidratarea pielii.
Stiam ca apa cu tarate se recomanda inca din bebelusie (poate spuneti voi ca e "babism" dar mie mi-e mai de bun-simt decat a unge saracul copil cu tot felul de lotiuni de tot felul de firme), asa ca am bagat doua maini de tarate intr-o oala cu 4L apa, am adus-o spre 60-70 de grade (am eu piticii  mei cu "dat-ul in clocot", mi se pare ca uneori mai mult pierzi decat castigi), am lasat cu capac vreo ora, pana le-am pregatit baia micutilor.
Apoi am dat drumul la apa in cada (dinaia mare, serioasa) pana s-a implut spre jumatate.
Mi s-a solicitat spuma de baie, pe care sincer o incriminez partial pt uscaciunea pielii, dar lor le place nespus sa se joace printre norisorii pufosi. Am zis ca probabil li s-ar parea dubioasa apa asa tulbure, de la tarate, si poate e mai bine sa fie si spuma de baie pe acolo, macar prima data.
Apoi mi-a venit o idee, cum sa nu umplu tota cada de coji de tarate. Am solicitat sotul, sa-mi tina de un saculet prin care am strecurat, in apa din cada, continutul oalei cu tarate, varsand si taratele de pe fund, in el. Am sigilat bine saculetul si i-am dat si dansului drumul in cada, sa mai distribuie si pe acolo treburi folositoare.

Dra m-a intrebat ce fac acolo, si i-am povestit in detaliu, a fost foarte incantata de o noua chestie benefica pe care o facem "in casa", in loc sa dam banii "pe prostii" :) Si mai ales ca nu prea le place cand ii masez, repede, dupa baie, cu crema de galbenele, dupa ce ii scot si-i mai tin doua minute, in picioare, in baie. Mie nu prea-mi place cum raman halatele de baie dupa, pentru ca nemasand fff bine, nu se absoarbe extrem de bine in piele.

Dupa jumatatea de ora obisnuita (spre o ora), de joaca in cada, am extras juniorii, i-am trimis la impachetat la sot, declarand baia inchisa pt o vreme: "fiecare sa se descurce, pe mine nu ma deranjati!" :)
Am desfacut saculetul, l-am imprastiat partial prin apa din cada si m-am bagat si eu la inmuiat in apa calda, parfumata, plina de jucarii si coji de tarate :) La sfarsit am folosi o parte din tarate, amestecata cu doua lingurite de miere, intr-o ceasca, precum scrub.

Efectele ... mai mult decat multumitoare, pt toata lumea, nota 10 pt tarate, o bagam in program! :)
Mierea o folosim deja constant, mai mult intern, mi se parea cam lipsa de respect pt munca socrului, sa o consum asa extern, dar decat sa dau bani pe chestii care nu stiu daca ar face ...

Poate ma mobilizez sa ma spal si pe fata, zilnic, cu apa de tarate, cred ca ar face bine. Piei Capcaune, piei! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu