vineri, 18 aprilie 2014

Kefir (de lapte) anyone?

Am un borcan plin cu glomerule de kefir de lapte pentru ca nu mi-a mai cerut nimeni de cateva sapt. Sunt adunate pe motiv ca inainte de asta ramaneam constant fara si rugam lumea sa astepte sa se mai inmulteasca. Ajunsesem de puneam cate 3-4 pachetele pe luna, acum pauza, de cateva sapt, nimeni!!!
Eu ce fac cu conopidutele? Ca pun pariu ca daca le arunc, or sa dea iar navala cererile, doar Murphy sta de paza constant :)

Reiterez:
1. donez, nu vand, doritorii isi platesc doar transportul  (personal prefer curier din mai multe motive dar pot merge si la posta, daca se aduna mai multe). Cand ma apuca pandaliile mai solicit recipiente cat mai mici (100-200ml), cu inchidere etansa, pt fol la transport, pentru ca stiu ca se mai aduna prin casele oamenilor, si pe acelasi principiu: daca ii poate fol altcuiva, si voi le aruncati, mai bine reciclam :)
2. nu consider ca ar fi vre-un panaceu, il consumam doar ca lapte fermentat, simplu sau in diverse combinatii, in loc sa cumpar iaurt&co din magazin. Sunt oameni care il ridica in slavi o gramada, nu spun ca nu face sau drege, poate chiar este o minune (as avea incredere mai multa in el decat in unele suplimente alimentare scumpe si cu multa reclama) dar ma pastrez reticenta. Noi il consumam de niste ani, nu cu religiozitate, nici macar zi de zi, dar il consumam toti din casa, sub diverse forme, si rau sigur nu ne-a facut :)

Pt alte lamuriri sau explicarea mai pe larg a atitudinii personale fata de acest produs, am mai scris si nu are rost sa ma repet, puteti citi
in primul post, cam haotic si vag :)
cum se creste si analiza de laborator,
cum arata si ce se face cu el

Am tot zis sa-i fac si lui o categorie dedicata, sa fie mai vizibil pt doritori, dar Lenea e cucoana mare :)
De asemenea mai am si kombucha (ferment pt ceai), o gasiti detaliata oarecum, si pe dansa, in primul link.

Am vrut doar sa reiterez oferta pentru ca nu am mai scris despre el de foarte mult timp si ma intreaba lumea daca mai am. Nu este nici o reclama ascunsa, doar se inmulteste ca nebunul, produce ceva mai sanatos si mai sigur decat echivalentele de pe piata, dupa parerea mea, este cu siguranta muuult mai ieftin, si decat sa-l arunc mai bine dau si altora.

17 comentarii:

  1. Daca as fi mai aproape, as servi. Asa, gasesc la noi si kefir si kombucha, si desi nu-s o experta, mi se par ok amandoua... laptele e local, canadian, de la fermele din jur.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai sa sti ca imi esti aproape, ma gandesc la tine de fiecare data cand imi canta Sully Erna pe tel :)
      Kombucha inca nu a aparut, ca suc imbuteliat, pe la noi, din cate stiu, iar kefirul din market mi se pare asa o gluma ... :) De gustos e gustos, nu zic, dar am retinerile mele, prefer sa-l fac singura, fara a da in vreo paranoia :)

      Ștergere
  2. Buna Andreea,

    ma inscriu eu pe lista de doritori (kefir si kombucha). Daca nu ai acum din amandoua nu-i suparare pot sa astept (ti-am scris si pe mail).

    Multumesc,
    Anamaria

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult,le-am primit.Le pun la crescut :)

    Anamaria

    RăspundețiȘtergere
  4. Nebunia kefir-ului m-a prins si pe mine de cateva luni, in urma discutiei cu sora mea referitor la kefir, zic: "De ce iti iei kefir?"(acela din comert) mi-a raspuns ca acesta contine o ciuperca, dar zic: "Ce ciuperca? Vad ca nu scrie nimic de genul pe ambalaj." Si de aici au inceput cautarile pe net sa aflu care este adevaratul kefir, la ce este bun si cum se obtine. Am facut tot felul de experiente cu cel din comert pe care era specificat "drojdii de kefir", dar tot am o retinere. Copiilor le place, tot ce am facut s-a consumat, dar as vrea sa fac totusi ceva mai original. Asa ca te rog Andreea, daca mai ai si pentru mine, cu mare bucurie l-as primi. Multa sanatate tuturor
    Adresa mea de mail este mihaela.omir@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Mihaela!
      Sa-mi lasi adresa si numele complet, eventual tel (UnGraunteDeNisip@gmail.com)|.
      Personal as prefera sa-ti trimit prin curier (iti platesti doar transp cand iti ajunge, numic altceva), ca mi s-a acrit de stat pe la posta.
      Iti trimit eu si "instructiuni", e f simplu, nu-ti face griji! :)

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  5. Buna Andreea,

    Intre timp m-am informat si despre kombucha, nu auzisem de ea pana acum, suna foarte interesant aceasta licoare. Daca mai ai, pune-o te rog la pachet cu, kefirul(sper sa nu cer prea mult). Pur si simplu mi-a starnit curiozitatea. Imi place sa incerc tot ce e nou pt mine si sanatos.
    Eu sunt graphic designer, daca o sa ai nevoie candva sa-ti realizez ceva, cu mare drag, asta pentru ca vreau sa fac si eu ceva pt tine. Si inca ceva, vreau sa-ti recomand un blog "codrudepaine", care m-a captat asa cum a facut-o si blog-ul tau . Pe curand!
    Ti-am trimis mail cu adresa mea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru aprecieri si oferta, promit ca luni expediez!
      O citesc si eu pe Codruta, si o admir pentru felul in care isi urmeaza pasiunea. La paine cu maia inca nu m-am incumetat, desi inca fac paine in casa saptamanal :)

      Ștergere
    2. Le-am primit Andreea.Ma duc sa ma ocup de ele
      Multumesc mult! vorbim

      Ștergere
    3. O prima intrebare :). Trebuie neaparat pus in lapte nefiert?
      Am cautat pe net si sunt diferite pareri.

      Ștergere
    4. Ma bucur ca au ajuns in ordine, nu ezita sa intrebi daca e vreo probl!
      Daca ai lapte nefiert din sursa de incredere, cred ca merge, daca nu, mai bine fierbi. Eu n-am sesizat vreo diferenta. Desigur ca e de preferat ca alimentele sa nu fie procesate termic, daca e posibil (cu exceptii evident), dar decat sa ai probleme ... mai bine te asiguri si fierbi. Totul este la latitudinea ta, ciuperca nu are nici o treaba, ii e perfect ok.

      Ștergere
    5. Se pare ca-i merge bine kefir-ului. Sotul meu mai face cate o gluma de cate ori ma vede cu borcanasele prin casa, cu cate grija le bibilesc... "e gata kefir-ul?":)
      Prima data am incercat cu lapte crud, dar nu mi-a iesit, poate unde l-am pus direct din frigider. A doua oara de frica unui esec, am pus lapte fiert. De data asta a iesit, chiar mai bine decat ma asteptam. Credeam ca o sa fie ceva foarte acru, dar din contra, are un gust foarte racoritor. Sunt deja la a patra fermentare, in 16 ore e gata. Ciupercutele se vad deja ca au mai crescut.

      Ștergere
  6. Buna Andreea!
    Vreau si eu sa imi trimiti minunatiile aste daca poti si ai timp, am trimis e-mail cu datele mele vineri seara!
    Multumesc!
    Iacob Simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presupun ca a ajuns si la tine, am expediat cu acelasi curier cu care i-am trimis si Mihaele!

      Ștergere