sâmbătă, 21 iunie 2014

Salcam ... 0

Date fiind conditiile meteo, productia de miere de salcam (pentru consum uman) este 0, anul acesta. Albinutele au fost harnice, au facut pentru ele cat le-a trebuit, dar ploile din aprilie-mai-iunie le-au impiedicat sa produca surplus incat sa putem extrage si pentru noi.


Inceputul a fost bun, au debutat excelent la sfarsitul lui martie, fiind amplasate intr-o zona cu abundenta de flori de corn, paducel, si alte flori de camp, de sezon. Aveau soare, tot ce le trebuia, dar cand sa infloreasca si salcamul, au venit ploile care ne-au isterizat pe toti.
Deci cu parere de rau, anul acesta NU avem miere de salcam.

Macar nu am iesit in paguba, plecand cu ele in pastoral, cum au facut altii. Vremea a fost la fel in toata tara, deci aveti grija ce cumparati sub eticheta de "miere de salcam 2014". Luati putina, faceti teste, apoi revenit daca va place si corespunde standardelor.
Pentru mine nu exista termen de comparatie intre mierea adevarata si cea contrafacuta ("diluata" sau albinele hranite cu sirop de zahar ori alte substante). Cosistenta, gustul, modul in care aluneca ea pe gat, toate combinatiile grozave in care o prepar, pentru mine si familie ... as putea sa-i scriu carti intregi de poezii :)

Mai jos am pozat o tura de hranit albinele, dupa cateva saptamani de ploaie, cand isi consumasera toata mierea acumulata, si afara era prea urat si florile prea spalate de ploaie ca sa-si poata asigura ratia necesara de nectar. Este miere de anul trecut, poliflora, majoritar floarea-soarelui, tot productie proprie, pastrata special pentru iarna sau cazuri dinacestea.
Socrul pune pungutele in stupi, si albinele consuma din ele pentru a-si reface puterile, sperand la conditii mai bune, in care sa-si poata desfasura munca.



Speram ceva miere de tei, dar nu promit, probabil va fi putina, daca se va extrage, si nu vom avea de dat.
Asta-i agricultura, la hatarul conditiilor meteo, si nu numai. Noi sa fim sanatosi!

Un comentariu:

  1. Eu am miere de salcam, "made in Romania", dar e productia de anul trecut :-))) E bine de stiut ca anul asta n-o sa prea fie, eu am incredere in prietena care furnizeaza mierea, e a ei, dar altii nu stiu cat sunt sau nu de cinstiti... Sunt happy ca ambilor copii le place mult mierea, desi pana la 3 ani nu le-am dat la niciunul, conform restrictiilor canadiene (nu stiu cat sunt de adevarate sau nu, dar am preferat sa nu ma risc)...

    RăspundețiȘtergere