duminică, 14 aprilie 2013

Cum fu la Buc ... Andreea Demirgian, si Antipa

Grozav de plin :)

Avem autograf de la Ada cea minunata! :)

Copiii prezenti acolo au o energie grozava! Nu contenesc sa ma uimesc de ce minti captivante au unii copii, daca sunt ascultati.
Cate ceva din ce am retinut eu:
"Daca ai ajunge pe o insula pustie, ce ai lua cu tine?" [...] "O carte care sa ma invete cum sa scap de acolo" [...] "Galeti cu apa"(potabila, am presupus).
"Daca te-ai intalni cu pestisorul de aur, care ar fi cea mai mare dorinta a ta?" [...] "Sa-mi dea puterea sa bat din palme si sa-mi fie toata familia sanatoasa"
Si cate si mai cate ...

Ada e grozava! Grozava in general, si grozav de grozava cu copiii :)
Sper tare mult sa aibe succes in acest proiect al ei.
Duceti-va copiii la ea, macar o data! Desi doar o data numai ii veti starni, dupa mai multe vizite vor prinde curaj si se vor dezlantui in toata splendoarea lor, si va veti minuna de cate lucruri  fascinante se ascund in capsoarele lor. Lasati-o sa le citeasca cu vocea ei blanda si apoi sa-i descoasa cu mintea ei ascutita. Ascultati ce au de spus si invatati despre ei, ascultati lucrurile pe care poate in mod normal nu vi le-ar spune, sau nu direct.
Investiti in copiii vostri! Nu ca sa "aibe cine va aduce o cana de apa , la batranete" ci ca sa va bucurati de omusorii minunati de langa voi, sa invatati sa fiti mai buni si mai senini, de la ei, daca vi-i cresti frumos si le oferiti activitati care sa-i dezvolte frumos.

Ada merita! Atelierul este ... joaca, este creatie, psohologie, dezvoltarea exprimarii, dar si matematica, geografie, dictie, sunt teme pt acasa (sa scrie si ei povesti), consecventa unei activitati.
Mi-a placut de "grupa mare"! Sunt o gasca de copii ce participa de ceva vreme la Ateliere, si lucrul asta se vede! Si din faptul ca, comunicau foarte bine intre ei, dar si pt dezinvoltura data de faptul ca deja se aflau intr-un mediu familiar. Iar modul in care ii facea Ada sa se concentreze si cum directiona discutiile zglobii era cel putin la fel de fascinant ca si raspunsurile pe care le primea de la micuti :)

Pe la 12 si ceva am schimbat macazul dar ne-am tinut tot in aria educativului. Declaram ca avem la activ vizita la controversatul Antipa (expozitia cu "human body"). Se intra pe grupuri de cate 15-20 de persoane, o idee f buna. A fost relaxat, ne-am tot schimbat copiii intre noi. Mai erau si altii cu copii, le explicau detaliat, la fel cum o faceam si noi, ne-a placut de ei :)
Deci clar acolo nu se merge cu copilul taras dupa tine, pt ca n-ai cu cine-l lasa acasa. Noi am mers in special pt copii, si simt ca le-a facut bine.

Efecte negative ... nici vorba. Spre sfarsit, cam dupa ce parcursesem jumatate din expozitie, Luana se cam plictisise, ceea ce era de asteptat, pt firea ei, am luat-o ceva mai repede. Cand am iesit afara am intrebat-o, printre altele, daca i s-a parut ceva inspaimantator, ea mi-a spus ca da, "dinozaurul de la sfarsit" :)))
(adica unul din exponatele constante ale muzeului, pe langa care am trecut intamplator, la etaj, langa scara, sub scheletul de balena)

Matei si sotul au mai intarziat pe acolo peste jumatate de ora, cu mentiunea ca "el ar fi stat toata noaptea acolo", adica Matei :)
Deci trageti singuri concluziile!
Eu nu m-am speriat absolut deloc, nici nu mi s-a aplecat de nimic, sotul nici atat, a spus ca se astepta poate la ceva mai mult :)
In nici un caz nu am facut-o de bravada (adica sa mergem cu copii asa mici) nici ca sustinem asasinatul poporului chinez sau ceva de genul. Pur si simplu ni s-a parut ca ar fi ceva folositor de vazut, si pt noi si pt copii, si consider ca a fost. Oricum, destul de aglomerat, dar merge repede "coada".

Continuarea mai tarziu ca am cam obosit :)

Un comentariu:

  1. Stii tonul ala sfatos pe care spun eu "told you soooo" :-))) Adica ma bucur ca vi s-a parut interesant, mai ales copiilor :-)))
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere