sâmbătă, 11 februarie 2012

Puterea cuvintelor/Stop ACTA

Eu cred puterea pe care o au cuvintele.
Cred cu tarie ca poti schimba/imbunatati/ajuta/mangaia/mobiliza prin cuvintele scrise si aruncate in marele NET.

Mai cred ca NET-ul ma educa, zi de zi, ma face mai desteapta, mai curioasa, mai sociabila, imi dezvolta calitati dar si dependente, de informatii, de oameni.

NET-ul este bun, ele este "THE WWW" dar este folosit, evident, si in scopuri mai putin bune.

Daca ne este cenzurat ... nimic nu va mai fi la fel.


Va fi mult mai sarac si noi alaturi de el mult mai frustrati pentru ca suntem oprimati.

Nu ne voi mai putea scrie opiniile cu nonsalanta (responsabilitatea pentru ce scrie si consecintele si le asuma fiecare in parte, dupa puteri), nu vom mai putea cerceta orice ne vine in cap la miez de noapte, pentru ca vor fi ochi atintiti asupra noastra.

Nu, nu sunt paranoica, nu am eu mania persecutiei, asta se poate intampla in toate cele 30 si ceva de state semnatare ACTA, unde providerii de internet vor putea sa ne urmareasca orice miscare si sa prezinte raport complet daca le este cerut.

ACTA se vrea a fi buna, vrea sa ne apere de lucruri contrafacute, sa ne protejeze proprietatea intelectuala si sa-i poata urmari mai lesne pe cei ce savarsesc delicte. Insa este mult prea vaga si da libertati prea multe celor ce vor aplica sanctiuni, este normal sa fie asa pentru ca se vrea aplicata in multe state care difera intre ele ca baza legala pe care trebuie ratificata. Iar legile ce vor ajunge la noi ... nu avem garantie dupa ce ureghe va fi facuta ratificarea ACTA, de catre Parlamentul Romaniei si prin ce legi nationale va fi implementata.
E un fel de telefon fara fir, totul este la liber, puterile organelor de control vor fi foarte largi iar abuzurile nu stiu cum vor putea fi impiedicate.

Intreg Acordul a fost conceput si bibilit in mare soapta, inca de acum 4 ani, in spatele usilor inchise, fara ca populatia sa primeasca acces la orice informatie, iar acum ne este bagat pe gat iar noi trebuie sa tacem malc si sa-l inghitim, iar de vom tacea acum ... nici ca vom mai avea dreptul sa ridicam vreodata vocea.

Legi care sa ia de gat pirateria si lucrurile contrafacute exista deja, de ce nu se iau la bibilit acelea? sa se intoarca pe toate partile, sa se faca mai bine sau mai ales sa se lucreze la aplicarea lor. De ce trebuiesc noi acorduri, asupritoare, muschiuloase, noi organisme create, care sa se lupte cu raufacatorii?

Oare ce se va intampla pentru ca pirateria şi contrafacerea vor fi considerate unul şi acelaşi lucru?
Utilizatori care partajează gratuit fişiere în reţea si producătorii de mărfuri contrafăcute chiar merita fix aceleasi pedepse? cine va decide asta si ce putere vom avea noi, cei de rand, sa ne luptam pentru a ne demonstra nevinovatia?
Aflam de aici ca daca ACTA va fi ratificata de catre Parlament, in ciuda opzitiei ferme a societatii civile !!! persoanele prejudiciate se vor putea adresa Curtii Europene a Drepturilor Omului, mda ... e linistitor asa ... stim cu totii ca pana la "Dumnezeu" te mananca "sfintii" ...

In loc sa scoti din sifonier haina care are molii pe ea, tu angajezi pe cineva care sa-ti ia sifonierul cu totul, sa-l duca undeva departe, posibil sa-l arda cu totul sau doar pe jumatate, fara sa te intrebe ceva pe tine, proprietarul, daca se doreste protejarea "sifonierului", nu altele ar trebui sa fie masurile luate?

Se spune ca doreste sa protejeze proprietatea intelectuala dar si pe noi toti, de piraterie, insa nici World Trade Intellectual Property Organisation, nici World Trade Organisation  nu au fost consultate in crearea acestui Acord, nici reprezentanti ai societatii civile ori parlamentari europeni! (text compilat de aici) chiar si Washington-ul indeamna spre analiza mai ampla (cel putin) a acordurilor de acest gen.

Dar ...
am respirat adanc, mi-am domolit caii, si am mai sapat ... am gasit asta si m-a pus pe ganduri Am zis "ok, noi impotriva a ce suntem defapt revoltati? a faptului ca nu mai putem lua muzica/filme/diverse de pe Net (gratis, cand legal ar fi sa platim, macar pt o parte din ele), a faptului ca totul incearca sa se faca in secret, fara a ne intreba si pe noi, a faptului ca ne e teama de cum va ajunge legea asta sa fie aplicata, parcurgand binecunoscutul telefon fara fir?"
Deci domnul Victor Constantinescu spune ca nu e mare bai si sa fim pasnici ca defapt nu am citit bine si isteria e cam degeaba, bine ar fi sa fie asa ... pana una-alta, eu peste 15 ore ma duc sa protestez. Asa mi-a dat mie la socoteala dupa ce am judecat si am tras line.

Daca mergeti la proteste, fiti atenti sa cititi despre cum e frumos sa va comportati la miting, va puteti printa o masca cu vendeta, cercetati daca orasul vostru face parte din cele 30 care se vor alatura Europei pt miting, si vedeti unde se va tine acesta, sambata 11 februarie, intre orele 17 si 20, la nivel national, si nu in ultimul rand, fiti pasnici, vrem doar sa aratam ca nu suntem deacord cu ceea ce poate ajunge acest proiect, nu sa fim huligani sau sa abordam alte teme decat cea propusa pentru acest meeting, acum este vorba doar despre ACTA, da?

Valcea are Facebook, speram ca ne-virtual vom fi si mai multi.

PS:
Acum imaginati-va ca articolul meu nu ar avea toate link-urile pe care le-am atasat, in sprijinul afirmatiilor, sau chiar nu as fi putut mentiona nici un nume de persoana sau institutie, ca nu am eu drepturi de autor asupra a ceea ce au declarat ei sau nu le-am cerut acordul, nu? Oare as fi arestata, in vremuri de ACTA? Si voi nu ati fi citit ce este la link-uri, sa va imbogatiti cultura, sa fiti deacord sau sa combateti.
Dar acesta este doar un subiect, intreaga circulatie a informatiilor pe Internet va fi bulversata, va fi haos, unde si cine/cu ce drepturi va seta limita?

Un comentariu:

  1. uff, sper sa nu dai cu pietre.. dar mie nu mi se pare un bau-bau asa mare, ACTA... multe dintre stipulari sunt decente... chiar daca implica costuri mai mari pentru noi... dar asa e firesc.... In rest nu vad baiul...

    RăspundețiȘtergere