vineri, 6 ianuarie 2012

Produsele apicole


Imaginea de pe www.miere.ro
Astazi vroiam sa scriu despre altceva dar am primit pe mail, de la draga mea cumnata (sursa multor lucruri pozitive din viata mea) un link spre o emisiune deosebit de interesanta despre produse apicole.
Aceasta emisiune a fost divuzata pe Tele Europa Nova Cluj-Napoca si se numeste Bioculinaria.
Invitate au fost doua doamne doctor, tinere si foarte simpatice Dr. Ramona Grosu, Medic Medicina Generala, Acupunctura, Apifitoterapie si Dr. Strant Mirela, Medic Medicina de Familie, Apifitoterapie, ambele din Cluj Napoca, printre altele, medici colaboratori (printre multi altii :) ) cu site-ul CasaBIO, site de o inestimabila valoare (atat ca produse comercializate cat si ca atitudine), pe care eu l-am descoperit abia recent.
Veti spune ca fiind colaboratoare ale acestui site, este si normal sa propovaduiasca beneficiile produselor apicole (ei comercializeaza o multime de produse BIO, vreo 4000 :) ) si sa faca reclama, pentru bunul mers al comertului ... Eu as spune mai degraba ca este bine sa ni se readuca in atentie benficiile unor produse minunate, adesea uitate in favoarea celor sintetice dar cu reclama abundenta. Mai mult decat atat, mai intrebati "batranii" sau pe cei care nu sunt atat de convertiti de reclame, cat de folositoare le-au fost sau considera a fi produsele apicole.
Poate avea cineva ceva de obiectat la beneficiile pe care produsele apicole le aduc sanatatii? Poate ca nu fac "pe mama si pe tata" sau nu te "rezolva" pe loc, dar utilizarea lor pe termen lung sigur ne ajuta corpul sa functioneze mai bine, cu costuri mai mici (pe termen lung) si cu mult mai putine contraindicatii.
Mie mi s-au parut foarte pertinente toate informatiile oferite in acea emisiune, cele 50 de minute au trecut pe nesimtite si cand s-a terminat am simtit nevoia de a aprofunda diverse subiecte, asta doar dupa ce am mers la bucatarie si am luat o lingurita cu miere :)
In mod paradoxal, mierea, posibil cel mai cunoscut produs al stupului, nu este neaparat pe unul din extractele fruntase, ca si calitate si beneficii, dar este cea mai utilizata deoarece este in cantitatea cea mai mare si nici nu presupune distrugerea, intr-o masura mai mica sau mai mare, a contunutului unei rame din stupul din care se recolteaza, asa cum presupun o mare parte din celelalte produse.
Au detaliat cam toate categoriile de produse apicole de pe site-ul CasaBIO, oferind informatii foarte corecte din punctul meu de vedere (oricum informatiile se pot verifica) si pe mine m-au convins ca este bine sa-mi indrept atentia si mai mult spre aceste opere ale naturii.
Noi folosim miere (si cateva alte produse derivate) aproape zilnic, din productie proprie, socrul meu are cativa stupi si il pasioneaza subiectul, defapt asa a aparut link-ul pe mailul meu, cu indicatia de a fi vizionat de socrul meu, spre a se bucura ca genul acesta de munca este apreciata si recunoscuta. Eu am mers mai departe deoarece vreau sa pun umarul (cat de mic si insignifiant o fi el) la popularizarea acestui subiect, fara a intra in detalii ce pot deveni plictisitoare, si oricum pot fi gasite facil, la orice ora.
Sper ca voi reveni sa va spun ce folosim noi, de ce, si pe care altele le consider folositoare, deocamdata ajunge, postez, ca devine ultra-kilometric :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu