luni, 10 decembrie 2012

Generozitate!

Afara e ciorofleasca zapada de un deget!
In casa, eu tusesc de zbarnaie peretii :(

Aveam program de mers la Filarmonica, asta-seara, consortul si cu mine, destrabalare maxima, abia asteptam!  Era cu valsuri, polci, samba, numai bunatati :)
Dar cum durerea din piept ma strafulgera, la fiecare acces de tuse sau inghititura de apa, mai rece decat temperatura corpului, astazi n-am avut curaj sa ies din casa nici sa duc/aduc copiii la/de la gradinita, a trebuit sa deleg.


S-au uitat patrat, nu prea sunt invatati sa ma vada daramata. Eu i-am incurajat "e doar o raceala" (si evident ca voi folosi asta, cat de curand, in fraze de genul "nu comenta la imbracat, ca altfel racesti ca mami!" :) ).

S-au bosumflat si la pranz, cand n-am putut nici macar sa le citesc, inainte de nani, si cand m-am zbarlit la ei, ca nu vroiau sa se culce, si eu simteam ca-mi crapa diverse bucati prin mine ... Pana la urma i-am dovedit, parca m-am simtit si eu mai bine, dupa-amiaza!

Cand a venit sotul, ar fi trebuit sa mergem la dentist, in formula completa, de rutina. Era complet exclus ca eu sa ies din casa, Matei inca dormea, si i-am sugerat sa mearga doar el cu domnisoara, careia nu-i spusesem inca de traseu, ca nu avea rost sa o panicam inainte de momentul Z.
Ea a inceput sa mataie ca nu vrea sa mearga, ca mai bine sta acasa. Si au inceput explicatiile, cum ca dl dentist ne asteapta, am facut programare, si nu e bine sa-i stricam socotelile, mai bine merg doar ei doi, chiar daca nu putem merge cu totii. Ca uite, mami ar vrea tare mult sa mearga, daca ar putea, ar vrea sa mearga si la Filarmonica, mai pe seara, dar nu poate, ca nu vrea sa deranjeze, cu tusea ei, toata lumea ce vrea sa presteze/asculte frumos acolo.

Ea s-a gandit doua secunde. Ma pregateam, vedeam cum se invarte ceva, in mintea si sufletelul ei. Si m-a pocnit "dar tati, nu putem sa mergem noi doi, putin, la Filarmonica, si apoi sa venim acasa, sa-i povestim si lu' mami cum a fost?" :D

Am fugit, ca s-au intors!
Nu cred ca au fost la muzica, dar mi-au adus o Lacta! :D Si niste labute inghetate-tun, de domnisoara cu circulatie periferica varza.

Daca va stici tusiciosi, si nu vreti doctorii (like me), poate incercati asta, parol ca merge! :)

8 comentarii:

  1. Destul de controversat nenea Buteyko, dar teoria lui are o logica solida si se leaga cu restul de teorii despre respiratul "corect" (in pricipiu respiram cat de profund, dar si cat de rar posibil, ca sa nu ne hiperventilam). Trebuie multa disciplina ca sa te ti de antrenament insa, e cam ca gimnastica facuta acasa, ar fi superba daca ai si face-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Functioneaza, si nu intrevad nici un efect advers, asa ca ...

      Ștergere
  2. Sa-ti zic de antibiotic sau ma pui pe orbita? :D. Antibiotic! Sulfamid! I-N-T-E-R-F-E-R-O-N! :))))) Gata, incetez :)).
    Cu miere ai incercat? Kadia cu asta se vindeca parca....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antibiotic?! Pt o amarata de tuse!?

      De sulfamida nu stiam, pres ca te referi la asta:
      Sulfamide antibacteriene - Este vorba de substante cu sulf care ajuta sa fie combatute infectiile. sulfamidele antibacteriene impiedica sinteza acidului folic, substanta necesara metabolismului bacteriilor. Astfel, ele diminueaza proliferarea bacteriilor dar nu le omoara.
      In realitate, rezistentele bacteriene au devenit frecvente si efectele nedorite (alergii severe, distrugerea celulelor sangvine ale maduvei osoase etc.) sunt potential grave, ceea ce explica renuntarea la sulfamide.
      Nu merci!

      Interferonul ... e pt chestii grave, la noi (in Ro).
      Interferonul este testat in tratamentul mai multor boli virale, autoimune sau canceroase, in prezent fiind utilizat pentru urmatoarele boli:
      - Hepatita virala B, C si D;
      - Unele boli de sange (leucemia cu celule paroase, leucemia mieloida cronica, sarcomul Kaposi, mielom multiplu, unele tipuri de limfom);
      - Scleroza multipla;
      - Melanoame maligne;
      - Condiloame datorata HPV;
      - Cancer cu diferite localizari (hepatic, renal, colon, stomac, esofag, ovar, palman);
      Interferonul gamma 1 b are indicatii in tratamentul:
      - cancerului de ovar;
      - osteopetrozei;
      - bolilor cronice granulomatoase;
      - fibrozei pulmonare;
      - complexului Micobacterium avium.

      Nu vreau sa-ti insir si posibilele efecte adverse, la ambele "recomandate" :)

      Deci nu!
      Ne-am cam lamurit ce si cum, cu medicamentele, acum vreo 3 ani, cand se tot imbolnaveau astia mici, si noi, constiinciosi, i-am indopat cu toate medicamentele (prescrise), dupa care ne afundam tot mai rau/des. Am citit atunci, despre medicina, si eu si sotul, cat pt doua vieti.
      Nu avem pretentia ca stim nici 10% din cat stie un medic dar am inceput sa avem dubii.
      Concluzia a fost, dupa aproape un an de zile, ca trebuie sa ne oprim din dat medicamente (vorbim doar de afectiuni banale), daca vrem sa ne pastram copiii intregi. Inca nu i-am recuperat complet, dupa abuzul de medicamente, dar lipsa totala, a lor, de mai bine de 2 ani, ne-a adus doar beneficii.

      So ... cat se poate fara medicamente ... mai bine lasam corpul sa lupte singur! Din nou, ma refer la chestii banale, si in nici un caz nu propovaduiesc pentru altii, am scris doar concluziile mele personale.

      Si cum se zice "te vindeci in 7 zile, cu medicamente, sau intr-o sapt fara" :)

      Ștergere
  3. Acum doua zile te laudai ca ti-a trecut. Ai mancat inghetata? :))
    Incerca sa bei zeama de ridiche neagra, trece tusea garantat. Stii, razui ridichea, amesteci cu zahar si astepti cateva ore sa isi lase zeama.
    Nu cred ca este de vina circulatia periferica. Era doar prea frig aseara, e normal sa fie mai reci manutele. :-P
    Sanatate, fata frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum doua zile ma laudam ca-mi revenise vocea, deci imi trecuse laringita :) De atunci a inceput sa ia amploare tusea, care pt o zi m-a speriat destul de tare.
      Dau comanda de ridiche,la sot, in drum spre casa! Am avut una dar am mancat-o asa, felii :)
      Stiu de zeama cu zahar, o fol adesea, stiu ca si ceapa ar avea aceleasi efecte, o sa incerc, ca de-asta am in casa. Am incercat-o doar pe copii, pana acum, sper sa o pot inghiti! :D

      Era si frig afara, dar si ea e varza rau cu circulatia periferica, dintotdeauna a fost. Oricum, ne-am lamurit pe parcurs, avea si putina febra (la debut de febra, ea are labutele f reci, si burtica fierbinte) cu care deja ne distram de doua zile, plus chestii adiacente, o veselie!

      Ștergere