luni, 17 septembrie 2012

O zi excelenta!

Evident in mare parte legata de inceperea gradinitei. Asta este etapa, ce sa fac! trebuie sa ma suportati :D
Deci gradinita a mers excelent. Cu trezit la 6 pt mine, dar cu o energie incredibila.
Pe la 6 jum am inceput procedurile de trezit piticii, care pitici s-au trezit si ei incredibil de usor si de veseli. Mare parte datorita faptului ca i-am tot pisat ca creier ca ce bine si frumos o sa fie la gradinita cea noua :) Asezonat cu sesiuni de mers la locul de joaca de acolo :)


Pregatit pachetele! Este cu program scurt gradinita aceasta, am zis sa testam si sistemul acesta.
Unul din lucrurile pe care le acuzam cel mai tare, la gradinita cu program prelungit, era alimentatia bazata pe mancare gatita cu carne de pui, la pranz (din care fata manca exclusiv carnea), mezeluri/pateuri dimineata si tot felul de croissante/strudele/eugenii la gustarea de dupa-amiaza.
Am zis ca facem un efort si investim in sanatatea copiilor nostri, ferindu-i inca o vreme de consumul regulat de astfel de produse.

Pachetelul a inclus saleuri facute de bunica si cate un mar feliat. Altrnativele lunt o multime, le-am discutat deja. Mi-au promis ca vor manca si iaurt la borcanel, sau gris cu lapte din casoleta, sau senvis cu fripturica :)
Eu mizez mai mult pe fructe, combinate eventual cu ceva, daca nu mananca dimineata suficient de bine, apoi mancare facuta cu simt de raspundere acasa, pentru pranz, si gustari sanatoase dupa nani de pranz. Prefer sa stiu, si da, sa controlez :) ce baga pe sub nas, cat se mai poate...
Alimentatia sa le fie de ajutor, nu sa-i incurce in crestere. Sau ma rog ... toti hormonii de crestere din diverse alimente ... nu stiu exact daca se baga la "incurcat", te "cresc" dar cantitativ nu calitativ.

La plecare, ceva bazaiala ca nu le dau voie sa merga cu bicicletele la gradinita :) Estimam eu ca va fi ceva aglomeratie pe trotuarele patrie, ceea ce a si fost, din plin.

Domnisoara lui Matei nu-mi dadea nici o emotie, o cunoscusem din aprilie, de la inscrieri, e atat de draguta incat Lu mi-a spus ca "o sa mai trec si eu pe la Matei (sunt usa'n usa), ca-mi place tare mult de Doamna lui" :)
Cand l-am recuperat era foarte vesel si vioi. Nici nu ma asteptam sa fie altfel, doar a mai fost la gradinita si anul trecut, din dorinta proprie :)

Pe Doamna fetei nu o cunoscusem, i-a luat locul doamnei care s-a pensionat anul acesta, dar a fost o surpriza foarte placuta, este foarte calda.
La pranz, Doamna mi-a spus ca i-a povestit Lu despre vechea gradinita, si i-a spus ca a avut o Domnisoara foarte draguta dar ca "si de tine imi place" :))
Ar fi vrut sa mai stea la joaca, in clasa :) A fost euforica in momentul in care am iesit in curtea gradinitei si a vazut cat de  multi copii erau la locul de joaca din incinta :) Ne-am mai oprit ocazional pe acolo dar erau mazim doi-trei copii, acum se oprisera cam toti, pentru inca vreo cateva minute, inainte de a pleca spre casele lor :)

Eu n-am avut prea mult timp intre 8 jumate cand i-am lasat si 11 jum cand i-am preluat (cu facut piata si mancare intre timp), dar conteaza ca prima zi a fost excelenta. Totusi multi suspinau pe acolo (ca sa fiu delicata) si nu neaparat cei din grupa mica ...
Somn de voie apoi, pana pe la 16 (mai mult ei), erau destul de obositi, dupa cum ma si asteptam.

Lu e cam mucioasa, a umblat tot in tricou si pantaloni scurti, pe afara, in ultimele zile, desi s-a racorit destul de brusc. Sper sa-i treaca repede, nu e grav, inca. Macar bine ca stiu exact de la ce este :) Daca ar fi inceput de azi cu stranutatul, m-as fi luat cu mainile de cap banuind virusi de pe la gradinita, acuzand ca e cam prematur sa inceapa chiar din prima zi :)

Acum tocmai am bagat un pepene galben incredibil de suculent si parfumat, cred ca e cam ultimul pe anul acesta. Desi imi plac foarte mult, si cei verzi si cei galbeni, am cam ezitat sa cumpar anul acesta, mi-a fost teama, se baga atatea substante nocive, din dorinta de a creste sau devansa productia incat, realmente mi-e frica.
Am si patit-o cu cativa pepeni verzi, unul anul trecut, la sfarsit de iunie, nu mai puteam de pofta si am luat. Tuturor ne-a fost putin rau dar fata a vomat 3 zile, de atunci nici nu s-a mai apropiat, oricat am sperat eu ca a uitat, sau am incercat sa o comving. Cu cei galbeni vad ca s-aimprietenit putin, doar asa, cat o vrabiuta. Dar nu-i bai, bine ca avem fructe in curte, pe toata perioada verii, chiar nu au dus lipsa. Deja astazi s-a cules si o parte din livada de mere, numai cu atat si tot suntem asigurati pana in martie. Nu va spun cum miroase in beciul merelor ... divin! :)

Sper ca pe seara (adica peste vreo ora) sa ni se dea liber sa fugim putin pana la Filarmonica :) suna foarte bine afisul cu Evergreen Jazz



Deci sezonul a inceput relativ bine, sper sa ne tina :)

LE: spectacolul a fost incredibil, iar omul acesta ... este greu de descris :)
N-aveti idee cat de bine poate sa sune un saxofon in mainile lui, sau o orchestra intreaga :)
Si Irina Pelin ... ah ... ce Lauryn Hill? ce Adele? fata asta, live, e o bomba! :)
Daca apar si pe la voi prin sat, nu-i ratati! :D

Un comentariu: