sâmbătă, 28 iulie 2012

Filarmonica de vineri seara

Concertul de la Filarmonica a fost EX-TRA-OR-DI-NAR :)
A fost primul concert din seria celor sustinute cu ocazia Zilelor Imnului, despre programul carora va povesteam aici.


Am plecat putintel in graba, datorita unei trebi neprevazute, care a durat mai mult decat estimasem. Motiv pt care la "fara 10" sotul se echipa iar eu scoteam bicicletele din garaj, si cautam de mama focului scaunelul de bicicleta al lui Matei (se pune pe ghidon si de detaseaza foarte usor).

Am incalecat rapid, sandalele cu talpa ortopedica au mers super pe bicicleta, nu erau la prima folosire in acest context :D Nici bluzita cu umeri goi nu a comentat deloc, decat sa intarzi ...

Am intarziat doar un minut sau doua, am urcat la balcon, unde ne place noua, pentru ca se vede bine dar si pentru ca deranjam mai putini oameni in caz de copii care nu mai sunt atenti la ce se intampla pe scena. Intrarea a fost libera dar sala mai putin plina decat in serile de luni cand au concertele regulate!

Si a inceput ...
Dirijorul Mihail Stefanescu a fost in forma maxima, ca de obicei, vesel si antrenant.
La a doua sau a treia piesa a aparut o tanara soprana, Diana Tugui, deosebit de frumoasa si de carismatica (am gasit un interviu foarte frumos, aici). A cucerit-o pe domnisoara mea din prima secunda, posibil mai mult datorita rochiei negre, model ... sirena, cu insertii stralucitoare. Dar si cand a inceput sa cante ... UAU ... Cu siguranta nu este laudata degeaba si ma bucur mult ca am avut onoarea sa o vad si ascult in seara asta. Un artist complet, si ca voce si ca joc de scena, cu o gingasie de nedescris si cu o voce impresionanta.
Citesc cu surprindere ca are peste 30 de ani, eu i-as fi dat mult mai putin :)

Alaturi de soprana a fost si baritonul Sandor Balla, impresionant si el, s-au completat perfect. Intr-una din piese, soprana l-a invitat pe dirijor la dans, au facut cativa pasi de vals impreuna, cu o gratie deosebita, spectatorii aplaudau frenetic :)

Copiii ... s-au purtat exceptional.
Matei a privit si ascultat cu interes cam 80% din timp, cam o ora si 10 minute a durat. Eu am fost foarte placut impresionata, o evolutie foarte buna fata de ultima data cand am mers cu ei, prin primavara. Si restul timpului a fost cuminte dar incepuse sa se foiasca spre sfarsit, ceea ce era de asteptat, are totusi doar doi ani si 10 luni :)

Domnisoara era mai obosita decat media, nu dormise la pranz, s-a tot pisicit pe langa mine, si a mangat o gramada de miere in timp ce eu "ambalam" afinele :) Deci eu am zis ca datorita oboseli a fost mai putin agitata decat de obicei, ceea ce a fost un lucru bun, dat fiind contextul :)
Si ei i-a placut, in special jocul scenic al sopranei si rochia. Eu m-am bucurat cel mai tare ca i-a placut atat de mult desi avea parul tuns scurt, nu de lungimea impresionanta a tuturor printeselor-idol. Bine, posibil ca ea nici sa nu observat detaliul cu parul :)
I-a palcut si muzica si tot ce se intampla pe scena, dar cu atentia ... cam 50% din timp, sa zicem. Au fost cuminti per total si amandoi au sustinut foarte tare ca le-a placut.

Din pacate, singura reclamatie pe care o am la adresa Filarmonicii, este ca inauntru este cumplit de cald. Nu stiu daca este posibil sau nu sa se implementeze un sistem de ... "racorire", oricare ar fi el. Ar fi extrem de bine-primit de public dar mai ales de cei ce presteaza pe scena. Toti erau saracii copti de caldura, imi imaginez ca in lumina reflecoarelor era si mai cald decat in sala. Chiar si soprana se vedea ca este transpirata la sfarsit, de domnii imbracati in frac/costum, camasi cu maneca lunga, nici nu mai zic ...
Ei ... nu este un motiv care sa ne tina departe de Filarmonica, insa ar fi grozav daca s-ar putea face ceva in privinta asta. SI iarna este foarte cald, nu doar vara.

In rest ... organizarea exceptionala, ca de obicei. Sala recent renovata este foarte frumoasa si confortabila. Asteptam cu nerabdare deschiderea stagiunii, in toamna, am inteles ca primul spectacol, pe 10 septembrie, o va avea ca invitata pe Leontina Vaduva.

Domnisoara a concluzionat ca vrea si maine seara, ceea ce m-a bucurat foarte tare, eu intentionasem initial sa sar peste concertul din seara asta, sa mergem doar le cel de maine seara, pe ideea ca se pot plictisi si nu vor dori doua concerte la rand.
Matei a fost foarte atras de nu-stiu-ce trompeta, ne-a tinut pana acasa cu "t(r)ompeta ma(r)e". Si de aceasta data m-am bucurat, maine-seara sunt doi invitati speciali, unul va canta la saxofon, celalat la trompeta :D

Personal asteptam cu nerabdare seara cu blues, rock, bossa-nova,cha-cha, jazz, ş.a, mi-a placut tare mult cand am mai mers la un program asemanator. Din pacate nu vom merge, motivul este unul pozitiv, am fost deturnati de don'soara Marmotescu, dar asta va voi povesti in postul urmator :)

Acum fug la impachetat, ca e deja maine, si peste 10 ore suntem iar away :)

PS: Scuze ca nu pun si poze, am o multime de poze si filmari dar la ora aceasta nu mai pot, voi reveni sa completez postul si cu imagini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu